waarom sterven mensen zelden in het openbaar?

Er sterven heel veel mensen... elke minuut ovetal ter wereld... toch heb ik nog nooit iemand zien sterven in de trein, op straat, in een restaurant, in de bus, in de winkel, tijdens n bijeenkomst... kortom het lijkt erop dat mensen vaker doodgaan achter gesloten deuren.... (moord en ongelukken ff buiten beschouwing gelaten... spreek over de natuurlijke dood!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
De wereld is ook erg groot, jij bewandelt maar een klein percentage van dat oppervlak
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bekijk eerst eens hoeveel mensen aan een natuurlijke dood sterven per uur en bedenk dan eens of het gek is dat je dat nog nooit hebt gezien. De meeste mensen sterven thuis of op het werk omdat ze daar meer tijd doorbrengen dan op straat en ouderen zijn nog eens heel erg vaak thuis of ze overlijden in een bejaardentehuis. Er zijn maar weinig mensen die in de bloei van hun leven overlijden in een restaurant en als ze overlijden tijdens het hardlopen zie jij ze blijkbaar ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De grootste kans om te sterven is op bed . Waarom zieke mensen gaan op bed liggen . Is het bed daarom een gevaarlijke plek nee . Helaas ik heb mensen in het open baar zien ( meegemaakt) in het vliegtuig sterven met een tussen landing als gevolg . Op straat , in de trein , en in het restaurant , en op het werk . Dat laatste was bizar een jonge mooie vrouw gaat even zitten zegt iets onverstaanbaar en is weg . Ja . Alle keren waren er veel omstanders en was deskundige hulp dicht bij dus ik hoefde alleen maar hand en span diensten te doen . En ja met het vliegtuig zo'n 4 uur vertraging . Ik heb wel een cursus reanimatie 3x gedaan maar nooit in de praktijk toegepast .
ronron1212
9 jaar geleden
Klopt helemaal kapperkort mensen sterven inderdaad ook in het openbaar door een hartaanval een hersenbloeding of andere nare plotselinge dood oorzaken. Niets is de mens vreemd ook seks en andere zaken gebeuren in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja denk maar jl zomer,man blijft dood op het strand,of in het water.
Reanimatie mocht niet meer baten

Antwoorden (3)

Dat klopt, want aan een natuurlijke dood gaat heel vaal een ziekte vooraf, waardoor iemand al een poosje niet meer vrolijk door het winkelcentrum hobbelt of gezellig een avondje in de kroeg doorbrengt. Bovendien sterven verreweg de meeste mensen op hoge leeftijd, en dan zijn ze sowieso al minder vaak ' in het openbaar' .

Daarbij worden mensen gemiddeld tachtig jaar oud, en duurt sterven een paar minuten. De kans dat je daar getuige van bent is dus niet zo heel groot. Een groot deel van de mensen overlijdt in hun slaap.

De meeste doodsoorzaken voelen we aankomen, Alleen een plotselinge hartaanval, hersenbloeding of scheuring van een aneurisma bijvoorbeeld kan onmiddellijk dodelijk zijn. Maar ook die mensen worden in eerste instantie zo goed mogelijk behandeld en naar het ziekenhuis gebracht. Dan heb je - als je daar bij was - misschien wel gezien dat ze overleden maar het niet beseft.

Sterven doen we zo veel mogelijk thuis, in het geheim
Er worden ook elke minuut nieuwe mensen geboren - nog meer dan er dood gaan zelfs. Maar ook daar zul je zelden getuige van zijn, om de zelfde reden dat je vrijwel nooit iemand zult zien sterven : we voelen het aankomen, en trekken ons terug.

En over zaken waarvoor we ons graag terugtrekken gesproken ; vermoedelijk heb je ook nog niet veel mensen in het openbaar zien poepen, vrouwen in het openbaar zien plassen of mensen in het openbaar zien vrijen. Dat zijn nu eenmaal zaken die we allemaal liever prive houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wilde ik ook zeggen ja: er worden elke dag zoveel kinderen geboren, hoe komt het dat ik dat nog nooit heb gezien?? ;-) + ..het is inderdaad niet simpel het statistische feit dat er elke minuut een x-tal mensen doodgaan, er in een winkelcentrum of volle trein y mensen zijn, dus dat je bij dagelijks met de trein reizen gemiddeld één keer per week iemand dood ziet gaan in jouw coupé. Er zit een hele forse bias in - als je dat zo wilt noemen hier - in het voordeel van mensen die ziek thuis zijn, verzwakt zijn, in een ziekenhuis, verpleeghuis of hospice zijn opgenomen, mensen die bedlegerig zijn of zeer oud en kwetsbaar (en daarom niet meer buiten komen) en mensen die slapen. Net als kinderen krijgen is sterven daarbij vaak een proces - meestal is het niet van de ene op de andere minuut ineens gebeurd. Overgeven en zelfs flauwvallen doen we ook niet zo heel veel in het openbaar, simpelweg omdat we meestal zorgen dat we thuis komen of blijven als we ons ziek voelen.
Iemand die zich al niet lekker voelt is vaak niet in het openbaar te vinden. Mensen vallen niet vaak spontaan dood neer, ernstige hartaanvallen en beroertes kunnen natuurlijk aanleiding zijn tot dood, maar die vindt dan vaker plaats in een minder publieke omgeving.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat vaak heel snel en haak ook nog in hun eigen huis of appartement.
Onze achterbuurvrouw bijvoorbeeld.
Onze buurman ging even naar beneden om koffie te zetten, de buurvrouw besloot om naar beneden te gaan maar viel met haar hoofd tegen het nachtkastje.
Het gebeurt heel vaak thuis door een ongeluk of gewoon door ouderdom.
En anders wel in een ziekenhuis.