Klopt het dat als je een kakkerlak/pissenbed inslikt je hooikoorts over is?

Mischien ga ik het dan wel eens proberen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
fremar
9 jaar geleden
Heb eens hartelijk moeten lachen...was het maar zo simpel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kom je maar op één manier achter, nietwaar?
capthavoc
9 jaar geleden
je bent wel erg desperaat als je dat verhaal wilt geloven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het klopt inderdaad, het beste is om het met een lepel vla te nemen, zo proefje de pissebed niet, maar er zijn ook andere dingen die je kunt doen tegen hooikoorts: tongzoenen(minstens een halfuur nonstop) , seks (helpt alleen bij mannen) bij pissebedden eten moet het zo: dag 1: 1pissebed, dag 2: 2 pissebedden, dag 3: 1 pissebed en dag 4 weer 2 , dan zou het over moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahah geen halve maatregelen dus!! Wordt gewaardeerd! Ik zal jullie op de hoogte stellen als ik van die slepende ziekte genezen ben!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je dan gelijk je ochtend urine gebruikt ben je gevrijwaard van haar uitval . NEE niet doen die kakker lak zit vol met gif stoffen en virussen en bacteriën die pisse bed ? Lijkt mij ook niet kosjer . Nee niet doen ! Behalve op 5 dec want dan is de Sint jarig .
Z512099
9 jaar geleden
Met een aardworm inslikken belast je minder het spijsverteringsstelsel, heb het gisteren nog gedaan en ik was direct van mijn hooikoorts af. Doen dus.
zondag
9 jaar geleden
Neem die namen van die beesten nou eens onder de loep. Kakkerlak, die kakt constant en hij draagt lak bij zich. Lust jij kak? Lust jij lak? Beide stoffen zijn echt niet voor consumptie en dat weet jij zelf ook wel. Dan pissebed. Die pist dus in jouw bed. Lijkt me dus ook niet zo'n lekker beest om op te vreten. Weet je wat helpt tegen hooikoorts? Neus dichthouden en een thermometer gebruiken als je in het hooi ligt. Dan is je aandoening wel niet over maar dan weet je tenminste of je koorts hebt. Einde sarcasme. Ik lag in een deuk toen ik je vraag las. Ben je een trol?
Ritsuka
9 jaar geleden
Haha, succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga helemaal stuk, zowel om deze vraag als om de reacties er op. Hahahaha
fremar
9 jaar geleden
moet ook eens kunnen op gv...leven is al ernstig genoeg........

Het beste antwoord

De kakkerlak zou ik niet adviseren ; die bevat eiwitten die juist een allergische reactie kunnen uitlokken, en wat is hooitkoorst anders dan een allergische reactie ?

De pissebed is een ander verhaal. Dat gebruik is een oud huismiddeltje ., en zoals alle huismiddeltjes maar heel moeilijk uit te roeien. Je komt het dan ook heel veel tegen op Internet. En veel mensen zweren er baat bij te hebben (gehad). Maar waarop die werking dan eventueel zou berusten, daarover zwijgen alle bronnen in alle talen.

Ik vrees dan ook dat waar het wel werkt, het werkt op dezelfde manier als bijvoorbeeld homeopatische middelen of suikerpillen : het placebo-effect in combinatie met het grillige verloop van de ziekte, en soms zelfs het zelfgenezend vermogen.
Juist bij kwalen die komen en gaan, die plotseling kunnen verergeren en verminderen - en hooikoorts hoort daar zeker bij - neigen mensen het verband te leggen met de daarvoor geconsumeerde pissebed. (Die overigens het zelfde effect kunnen hebben gehad op het genezen van bedplassen, waaraan ze hun naam danken).

Het is duidelijk een gevalletje ' baat het niet, schaadt het niet' , dus je bent vrij het te proberen, maar het resultaat is sterk afhankelijk van je verwachtingen. Een medisch onderbouwde verklaring echter waarom het zou werken, is er niet te geven. (Iets als : het eiwit in pissebedden bevat een sterk anti-histamine-achtige werking' ofzo. Had ik eigenlijk gehoopt / verwacht., maar helaas, het lijkt vooralsnog te gaan om een placebo).

Alle zogenaamd serieuze informatie over het gebruik van pissenbedden bij hooikoorts komen, sorry, in de regel van kwakzalfsites die werkelijk verzuipen in de achterhaalde en pseudo-wetenschappelijke nonsens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de informatie!

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is een broodje aap verhaal. Als het werkelijk zo was dan was er allang een medicijn op de markt gebracht.