Waarom knipperen we met onze ogen als er water in je oren stroomt (bij de kapper)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik knipper niet met mijn ogen als er water in mijn oren stroomt. Overigens stroomt er wel eens wat water OP / LANGS mijn oren bijde kapper, maar nooit IN mijn oren - hoe krijg je dat voor elkaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze mijn haren wassen
Cryofiel
9 jaar geleden
Lig je op je zij dan? Ik lig dan op mijn rug, en zolang de kapper het water niet direct in mijn oren spuit (waarom zou ze?) kan het water alleen maar *langs* mijn oren stromen, nooit er *in*.

Het beste antwoord

Het is volgens mij een angstreflex. Je wilt niets in je ogen krijgen omdat je bang bent je ogen te beschadigen.
Ik vraag me overigens ook af hoe je bij de kapper water in je oren kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dan nog knijp ik mijn oren dicht. Ik zal de volgende keer m'n vraag beter formuleren.