Waarom krijg ik rare gekleurde strepen op mijn bicep?

Ik zag net op mijn (linker) bicep dat ik rare strepen had. Ik sport een paar x per week en heb voor het laatst mijn armen op vrijdag getraind. Mijn arm voelt gewoon normaal maar ik vond de strepen best raar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

Dat zal striae zijn, je onderhuids bindweefsel is gescheurd door de snelle groei van je spieren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat zou kunnen ja
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit komt in ieder geval veel voor bij personen die krachtsport beoefenen. Bedankt voor je reactie.
Vermoedelijk train je zo hard dat je spieren harder groeien dat je huid kan verwerken. Je huid is niet zo elastisch en gaat gewoon kapot. Er ontstaan huidstriemen. Het is beter om erger te voorkomen en je huid regelmatig in te smeren. Er zijn veel middeltjes voor. Mijn tip is Bio Oil. Maar dat is niet heel goedkoop, wel heel goed. Er zijn ook wel goedkopere alternatieven.