Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat wanneer ik even op me buik lig meteen ontzettende buikpijn krijg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je op je buik gaa liggen, komt er druk op de organen in de buik. Dat mag normaliter geen pijn doen. Doet het dat wel, dan is er iets mis. Wat is van hier af niet te bepalen ; dat ligt er aan waar de pijn exact zit (lever, maag, milt, navel, darmen, blaas, buikvlies, slokdarm etc) en of de pijn ontstaat bij het indrukken, het loslaten of beide. En omdat je spreekt van ontzettende buikpijn, zou ik er niet te lang mee rondlopen maar snel advies vragen bij de huisarts. Het zijn namelijk niet altijd ernstige aandoeningen, maar er moet wel naar gekeken worden.

Dat je meteen verschrikkelijke buik[pijn krijgt als je op je buik gaat liggen, komt dus omdat er dan druk op een orgaan komt dat momenteel niet functioneert zoals het zou moeten functioneren. Het is een waarschuwingssignaal dat je niet mag negeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat valt zonder onderzoek niet te raden. Er is maar één persoon die jou hierop antwoord kan geven, en dat is jouw huisarts. Het doet vermoeden dat er iets in jouw buik niet goed zit, wat jij zelf alleen kunt voelen wanneer je op je buik ligt. Of het iets simpels of een nare ziekte is kunnen wij niet weten. Het lijkt mij wel aangeraden om zo spoedig mogelijk ernaar te laten kijken, om te voorkómen dat je er te laat bij zou zijn.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
daar heb je helemaal gelijk in. dit antwoord had ik ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wij zijn dokters

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding