Ik heb morgen een EMG-ONDERZOEK. Elektro-NeuroMyoGram) Wat moet ik doen of juist laten?

Ik kan de juiste instructies niet meer vinden; één daarvan was: houd je armen warm. Ik zou heel blij zijn met aanvullingen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Graag nog meer tips, of waar ik me op voor moet bereiden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Amadea,, soms is een vraag (vast wel) makkelijkek te googlen, maar heeft de vraagsteller er geen psychische ruimte meer voor. Dan is het heerlijk, als de vraagsteller zijn "probleem" kan stellen, en ook voor de beantwoorder is er blijheid dat hij/zij een goed antwoord kan geven. Ik ben nu in ieder geval blij dat ik dit nu weet. Beste vraag ook, dus.
Wil je de volgende vraag iets minder badinerend beantwoorden, want
soms heeft een vragensteller gewoon een antwoord nodig, zonder het hele archief te doorspitten... Maar toch: beste antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bril, ben je misschien bang voor dat onderzoek? Stelt echt niets voor, hoor! Echt niets om nerveus voor te zijn in elk geval. Ik 'spreek' uit eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hangt misschien af van de te onderzoeken lichaamsdelen, maar ik heb nog nooit enige voorbereiding geïnstrueerd gekregen of nodig gehad.

Het beste antwoord

Dat is niet zo moeilijk om te googelen:

Hoe is de voorbereiding?
- Thuis:
Wilt u één dag voor het onderzoek uw armen en benen niet insmeren met bodylotion of andere crèmes. Deze vettige stoffen kunnen de meting nadelig beïnvloeden. Verder moet u proberen uw armen en benen zo warm mogelijk te houden. Een goede lichaamstemperatuur is voor het onderzoek belangrijk. Vooral in de winter moet u uzelf warm aankleden.
- In het ziekenhuis:
In het ziekenhuis zijn enkele voorbereidingen nodig. In de onderzoeksruimte vraagt de laborant u een paar kledingstukken uit te trekken, afhankelijk van de te onderzoeken lichaamsdelen. Het kan nodig zijn om de armen of benen op te warmen in bakken met warm water. Vaak wordt gebruik gemaakt van gel of graanzakjes om de lichaamsdelen op te warmen en op temperatuur te houden. Tijdens het onderzoek ligt u op een onderzoeksbank.
- Medicijnen:
U hoeft voor dit onderzoek niet te stoppen met het innemen van uw medicijnen, behalve als de behandelend arts vraagt dit wel te doen.

Je hoeft geen badkleding mee te nemen. Er is een CD-speler aanwezig, je kunt zelf een schijfje meenemen.

Zorg er vooral voor op tijd aanwezig te zijn. Als je toch niet kunt komen, meldt dat dan zo snel mogelijk.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Viel best mee....