Linker kaak heeft een tijd gekraakt.. Wat nu?

Ik heb nu al enkele maanden dat ik mijn linker onderkaak naar rechts schoof, waarna je krak hoorde en het een beetje zanderig voelde en hoorde daarna. Het was een soort tik van me en dat is me nu een paar dagen geleden duur komen te staan denk ik. Ik kan alles nog wel doen met mijn kaak, van links naar rechts, onder naar boven, stijf op elkaar klemmen etc. maar het doet pijn, het is niet ondraaglijk maar wel dermate vervelend dat ik het irritant vind. Weet iemand misschien wat er ongeveer aan de hand is? Ik denk persoonlijk niet dat hij op slot zit omdat ik (welliswaar met pijn) kan eten etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Vermoedelijk een overbelaste kaakspier. Probeer de komende dagen zoveel mogelijk alles alleen met de rechterkant te kauwen, zodat je links wat rust geeft. Dan herstelt het vanzelf. Is het over anderhalve week nog niet over, dan is een bezoekje aan je huisarts aan te bevelen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke nouja... Dat klinkt niet zo erg als ik in gedachte had... Ik dacht dat ik naar een fysio zou moeten of dat mijn kaak teruggezet of iets in die richting moest worden... Nu maar hopen dat het over gaat... Bedankt Amadea! (Als mensen nog andere theorieën hebben hoor ik het graag,,,)