word je arm korter nadat je hem tegen de muur houd?

Als je je armen gestrekt tegen de muur houd, en dan een arm naar binnen doet en beweegt, wordt deze korter… Is dit echt zo en hoezo is dat zo? xx

Toegevoegd na 57 minuten:
Extra;; De vader van mijn vriendin zei dat wanneer je je spier helemaal strekt en hem dan in een keer intrekt je spier zich dan korter maakt, waardoor dus je arm korter is... (grote vraagtekens..)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Huh?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, huh???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nog meer huh.... ?? :-D ikke niks van snappen...spieren worden niet korter of langer. Er zit wel rek in, dat is wat anders.

Antwoorden (1)

Tuurlijk niet... welke (tover) kracht is daar verantwoordlijk voor? Je houdt jezelf (of anderen) voor de gek om je schouder ook naar voren te bewegen, en daarna houd je de schouder recht waardoor de illusie ontstaat dat je arm korter is geworden, wat fysiek natuurlijk onmogelijk is.