Ja, het is mogelijk dat je door een 'hondenvlo' wordt gebeten.
Dit soort is wel een ander soort dan de vlo die bij mensen voorkomt.
Een 'hondenvlo' kan niet van alleen mensenbloed leven, dus hij zal de voorkeur aan een hond geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn altijd kattenvlooien,de hondenvlo komt zo goed als niet meer voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hondenvlo was misschien een verkeerd woordkeuze.
Ik doelde hierop de vlo van honden. Bedankt voor je aanvulling.
Het komt zelden voor, maar het kan.

De naam van een vlo is vaak gebonden aan de gastheer, zoals de hondenvlo, de kattenvlo en de mensenvlo. De hondenvlo kan echter ook katten bijten en vice versa, beide soorten kunnen ook de mens bijten.

In Nederland is de kattenvlo (Ctenocephalides felis) de meest voorkomende soort, deze vlo kan ook bij mensen en honden voorkomen.
De mensenvlo (Pulex irritans) wordt in West-Europa haast niet meer gezien en de hondenvlo (Ctenocephalides canis) nog zelden. Andere bekende soorten zijn de vogelvlo (Dasypsyllus gallinulae), de rattenvlo (Nosopsyllus fasciatus) en de Indische rattenvlo (Xenopsylla cheopis).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Het is op GV een goede gewoonte je bron te noemen als je een tekst hebt overgenomen.