Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maakt het uit of je nu 3 weken de pil neemt of 3 weken + 1 dag of 3 weken + 2 dagen of 5 weken em 3 dagen?

ik weet dat je minstens 3 weken de pil moet nemen, vaak neem ik 4,5,6 weken achter elkaar de pil. ik vroeg me af of je nu echt per week moet doen. kan je ook gewoon 3 weken en 1 dag de pil nemen bijvoorbeeld.. dit om de dag dat mijn menstruatie begint op een andere dag te laten vallen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat maakt niet uit (als je een 1fase pil hebt).
Zolang je maar minstens 1 volle strip hebt geslikt (3 weken) mag je daarna stoppen wanneer je wilt, 1, 2, 15 dagen later, maakt niet uit. Ik doe heel vaak 2 volle strips achter elkaar zonder problemen.
Als je lang doorslikt kun je een doorbraakbloeding krijgen, wanneer dit gebeurt verschilt per persoon, en moet je even uitproberen.

Toegevoegd na 38 seconden:
De aangebroken strip bewaar je dan voor als je weer wilt verschuiven, heel handig.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank Ritsuka, dit wilde ik altijd al weten. Dat betekent toch ook dat je vanaf pil 22 'in week 3' zit? Mocht je dus vanaf week 22 per ongeluk een pil vergeten, dan ga je toch uit van week 3 ipv weer week 1 (qua extra bescherming en mogelijke zwangerschap)?
Ritsuka
9 jaar geleden
als je na pil 22 (niet week 22) een pil vergeet, dan ben je gewoon nog beschermd, maar dan moet je op dat moment je stopweek houden. Zo is het volgens mij ook in de bijsluiter voor 'week 3'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je 1 pil vergeet na pil 22 hoef je echt niet meteen een stopweek te houden,gewoon zo snel mogelijk er 1 innemen en verder slikken. vergeet je 3 dagen achter elkaar de pil,dan wel er een stopweek van maken
Ritsuka
9 jaar geleden
Het hoeft inderdaad niet per se. Vond nog dit. Advies tijdens de 3e pil-week: De laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip verder afmaken; daarna direct doorgaan met de volgende strip, dus geen pil-loze week nemen OF In totaal vanaf het vergeten van de pil een pil-stopweek van 7 dagen nemen en daarna weer beginnen met een nieuwe strip

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding