Kan ik de pil 'doorslikken'?

Ik slik nu een paar dagen al de pil door, maar wil niet een hele maand doorslikken, omdat de bloeding dan weg blijft.. Maar kan het ook gewoon een paar dagen? Of moet ik minimaal een week ofzo doorslikken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zolang je maar minstens 1 strip doet, daarna kun je gewoon zoveel pillen van de volgende strip als jij wilt.
Ik bewaar altijd de aangebroken strip voor de volgende keer verlengen.

Het beste antwoord

Het maakt niet uit hoe lang je doorslikt, hooguit kan het gemakkelijker zijn om een hele week te doen als je een strip hebt waar de weekdagen op staan en je anders misschien in de war raakt.

Het is al vaak besproken hier, maar de stopweek van de pil is medisch gezien niet nodig. Mijn persoonlijke filosofie is dat als je dan tóch de pil slikt, er geen enkele reden is om jezelf elke maand die ellende aan te doen. Maar ik was altijd echt ziek als ik ongesteld was; ik kan me voorstellen dat iemand die weinig klachten heeft de stopweek niet zo erg vindt.

Wat belangrijk is als je wel beschermd wilt zijn tegen zwangerschap, is dat je altijd de pil minimaal 21 dagen achtereen slikt en je niet langer dan 7 dagen achtereen stopt. De periode dat je de pil slikt, mag niet korter zijn dan 21 dagen en de periode dat je stopt, mag niet langer zijn dan 7 dagen. Je kunt dus wel langer doorslikken en/of een kortere stopweek houden.

Ik weet niet waarom je graag die bloeding wilt hebben (je schrijft immers dat je niet lang wilt doorslikken omdat dan de bloeding weg blijft), maar *nodig* is het dus niet. Sommige vrouwen hebben het idee dat als ze geen stopweek houden het menstruatiebloed zich ergens zou ophopen ofzo, maar dat is niet het geval: je baarmoederslijmvlies bouwt zich veel minder op als je de pil slikt, dus je hoeft het ook niet kwijt. De enige reden dat je een bloeding krijgt als je stopt, is omdat je lijf reageert op de plotselinge verandering in je hormonen. Stop je niet, dan is er dus ook geen slijmvlies of bloed dat wordt afgestoten.

Het enige punt is dat veel vrouwen op den duur een doorbraakbloeding krijgen als ze de pil langdurig doorslikken. Zo'n doorbraakbloeding is onvoorspelbaar, dus kan lastig zijn. Maar vaak kunnen vrouwen wel steeds langer doorslikken, dus krijgen ze minder vaak een doorbraakbloeding, als ze de pil langer (door)slikken. Ik slik soms een jaar of zelfs langer door voor ik een doorbraakbloeding krijg, maar ik had van mezelf al geen normale cyclus, dus mogelijk speelt dat mee. Maar je kunt dus gerust een keer twee strips achtereen slikken en kijken hoe je lichaam reageert, en op termijn nog langer proberen door te slikken. Er zijn aandoeningen waarbij het doorslikken zelfs beter is, en voor het voorkomen van een zwangerschap is doorslikken zelfs veiliger, omdat het vergeten van de pil voor een (paar) keer dan minder snel een probleem is. Uiteindelijk moet je een manier vinden die voor jou zowel fysiek als mentaal prettig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super!
Ik heb een keer een hele maand doorgeslikt, maar toen bleef de bloeding weg. Hahaha. Niets ernstigs natuurlijk, maar vind het toch niet zo fijn.
Dank je wel voor het antwoord!:)

Andere antwoorden (1)

Ja dit kan.
ook kun je altijd Door blijven slikken, dus zonder stop. Dit is geheel ongevaarlijk.