In gesloten toestand (dus als je slaapt).
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bron? Onderbouwing?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
min, want onjuist antwoord
Dat is niet simpel met open of dicht te beantwoorden. Je ooglid wordt namelijk open gehouden door een spiertje genaamd palpebrae superioris en dicht gedaan door een spiertje genaamd obicularis oculi. Een deel van de obicularis oculi, het spiertje dat je oog dicht doet is altijd gespannen, als je slaapt en je je ogen niet bestuurt dan zullen ze dus dichtvallen. Het andere deel van dit spiertje kun je zelf besturen om je ogen harder dicht te knijpen.

Hoewel ik geen wetenschappelijke bron kan vinden die mijn verhaal onderbouwt heb ik wel een topic over dit onderwerp gevonden.