doet een multivitamine even goed zen werk als alle vitamines apart?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
Het beste is de vitamines uit je voeding halen
Cryofiel
9 jaar geleden
Eh... je bedoelt: je vitamines te verkrijgen als normaal onderdeel van je normale voeding. (Toen ik je opmerking las, las ik die als: 'het beste is de vitamines uit je voeding te verwijderen'.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je moet ze ook uit je voeding halen, anders poep en plas je ze weer uit ;-)
Ritsuka
9 jaar geleden
haha, ik bedoel het inderdaad uit je voeding halen als in eten :P

Antwoorden (3)

Voor elk vitamine is een 'aanbevolen dagelijkse hoeveelheid' (ADH).
Op de verpakking van de multivitamine staat welke vitamines er in zit en welk percentage van de ADH per pilletje.

Ook op de verpakking van een preparaat met 1 soort vitamine staat hoeveel erin zin en hoeveel procent dat van de ADH is.

Qua effectiviteit maakt het geen verschil, maar de hoeveelheid kan wel verschillen.

Overigens is het zo dat de meeste mensen met normale gezonde voeding genoeg vitamines binnen krijgt. Tekorten ontstaan bijvoorbeeld chronische darmziekten of mensen die niet gezond eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sommige vitamines hebben andere stoffen nodig om goed te worden opgenomen of andere vitamines nodig om goed te worden opgenomen. Sommige werken in hun eentje net zo goed.

Kijk hier eens:

http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen.htm

http://www.vitamine-info.nl/veelgestelde-vragen/supplementen/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DE multivitamines van tegenwoordig zijn van zo'n hoge kwaliteit en samenstelling dat dit geen verschil uit maakt. Ze worden tenslotte uitvoerig getest, alvorens ze op de Nederlandse markt mogen komen.