Wat is de beste strategie om geslachtsziekten te voorkomen?

Zowel voor onszelf in Nederland als in de derde wereld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (11)

1 - onthouding van seks
2 - onthouding van wisselende contacten
3 - gebruik van een condoom bij seksuele contacten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4 - voorlichting erbij
en je antwoord is compleet+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de aanvulling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
you're welcome
Goede voorlichting en condooms.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onthouding lijkt me het allerbeste, in combinatie met het ervoor zorgen dat je geen bloedtransfusie nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb alvorens een relatie aan te gaan save sex met elkaar! Alles en altijd met condoom. Als je in deze relatie wil blijven volharden kunnen beide partnes elkaar laten testen op SOA inclusief HIV. Als dit OK is kun je........
Maar blijf wel monogaam wat het gevaar zit in een klein hoekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onthouding, maar omdat dat erg moeilijk kan zijn, zijn condooms dan een goede optie. Zolang je ze maar wel goed gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ja, in Nederland weten we het wel.
Condooms overal te koop en niemand die het verbiedt.
Daar gaat het dus vooral nog om voorlichting, vooral aan jongen mensen!!

In de derde wereld:
Ga naar de site van Oxfam NOvib.
Als er iemand jarig is, bestel je daar een cadeau, bijvoorbeeld de vrouwencondooms.
Die zijn niet bestemd voor de jarige.
Met dit vrouwencondoom heeft het virus minder kans op verspreiding, en hebben vrouwen méér kans op een gezond leven. Nòg meer kansen krijgen ze met onderwijs en internationale campagnes om de ziekte de kop in te drukken. Allemaal dankzij jouw cadeau!

Klik op de link.
Lees wat er staat over HIV/AIDS.
Bestel voor een simpele 6 euro een of meer vrouwencondooms voor de derde wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen sex! En als je het toch wilt doen altijd een condoom omdoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoofd er bij houden en niet alleen je hart.
Weten dat je het altijd veilig moet ( condoom) doen en voordat je daarmee stopt even samen een test laten doen. Geloof nooit dat je iemands eerste partner bent mannen en vrouwen liegen hier gemakkelijk over met alle gevolgen van dien.
Ook als je naast je bootje piest altijd je hoofd erbij houden en het met condoom doen, hier worden de meeste ziektes mee overgedragen namelijk en hoe leg je dat uit??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Condooms bieden slechts gedeeltelijke bescherming tegen SOA en zwangerschap.

Daarom is de Double Dutch (pil en condoom) populair ter bescherming tegen zwangerschap.

Virussen (AIDS) en bacteriën (gonorroe) zijn veel kleiner dan zaadcellen. Dus die kunnen eerder door een condoom dan een zaadcel. Ze besmetten je ook makkelijker.

De campagne vrij veilig vrij met een condoom is dus misleidend.

Hoe voorkom je SOA: geen seks of geen wisselende contact
Seks met het ene vriendje na het andere, elke 3 maanden een ander zijn wisselende contacten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Safe sex. Kijk ook uit voor orale sex en zoenen! Stel,je hebt een vriendin, die onveilige orale sex heeft gedaan bij anderen, waarvan er iemand besmet is met Gonorroe, dan kan het in de keel zitten.

"Gonorroe is heel besmettelijk en kan ook overgedragen worden zonder penetratie. Direct slijmvliescontact van de geslachtsdelen kan al voldoende zijn om een infectie op te lopen."

Kijk ook goed uit voor wratten, heel erg besmettelijk, ook al gebruik je een condoom! Ze zitten vaak buiten het condoom, en het virus zit vaak rondom de plek. Als je er met je handen aan zit, dan niet ergens anders aankomen!

Toegevoegd na 3 dagen:
Waar je ook voor moet uitkijken, is herpes. Stel je hebt een koortsblaar op je mond, en je gaat orale sex bij je partner doen, dan loopt diegene kans om daar herpes te krijgen. Het gaat normaal om 2 verschillende soorten, herpes simplex aan de mond en herpes genitalis aan de geslachtsdelen, maar het is wel zo dat je diegene kunt besmetten.
(Kijk ook uit als je met je hand aan je mond hebt gezeten, goed wassen, want je kunt jezelf beneden besmetten.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spiraaltje(ankertje). ¯verschillende spiraaltjes

Een spiraaltje is een buigzaam plastic voorwerpje, vaak met een koperdraadje. Tegenwoordig spreekt iedereen van een ankertje. Een arts kan hete in de baarmoederholte aanbrengen. Een spiraaltje versnelt het vervoer van de eicellen door de eileiders. Bovendien verandert het baarmoederslijmvlies door het spiraaltje. Het maakt innestelen van het eitje onmogelijk. Een spiraaltje is een betrouwbare methode van geboortenregeling, vooral als er zaaddodende middelen gebruikt worden. Een nadeel is dat het spiraaltje bij sommige vrouwen kan worden uitgestoten, bovendien moet een arts het inbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat geen geslachtsziekte tegen, alleen zwangerschap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt anniebo zegt mijn vriendin net thanks