Hebben oude mannen voornamelijk last van urineverlies?

Of ook jonge mannen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien stel ik mijn vraag verkeerd.
'Hebben oude mannen vaker last van urineverlies dan jonge mannen?'

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Oude mannen hebben voornamelijk last van verminderende beweeglijkheid, verminderende kracht en verminderend zicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ook meer last van urineverlies door prostaatproblemen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Naar aanleiding van de toevoeging op de toelichting: Het ligt aan de woonsituatie van de oude man. Sommige oude mannen hebben vaker last van urineverlies, andere oude mannen hebben vaker last van jonge mannen.
niko
9 jaar geleden
urine verlies...prostaatklachten...aan de woonsituatie?
Cryofiel
9 jaar geleden
Yep. Als je de laatste zin leest als
'Hebben oude mannen vaker last van urineverlies dan van jonge mannen?'
ronron1212
9 jaar geleden
lees dit eens
http://www.maguza.be/dossiers/p/artikel-dossier/ongewild-urineverlies-treft-jong-en-oud
niko
9 jaar geleden
maar dat staat er niet Cryofiel....wel leuk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje voor de reacties!

Het beste antwoord

Ja. Oudere mannen hebben minder controle over hun spieren, ook de sluitspier van de urineweg. Tevens kunnen ze prostaatproblemen krijgen, waardoor ook plasproblemen ontstaan.
jc54
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
lees dit eens
http://www.maguza.be/dossiers/p/artikel-dossier/ongewild-urineverlies-treft-jong-en-oud