Nieuw zwembad is bruin gekleurd, wat te doen?

Gisteren hebben wij een zwembad gekocht, dat vanmorgen bruin is gekleurd. Is dit wel veilig en wat kunnen wij hier tegen doen?

Er zit altijd een chloortablet in, vannacht zat er ook chloorpoeder in en het water zit aangesloten op een filter.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Heb je het zwembad gevuld met leidingwater? Hoe groot is het zwembad? Is het water zelf bruin of zit er een bruine aanslag op de wanden die je er niet afkrijgt? Ik vermoed dat het ijzergehalte in je leidingwater te hoog is geweest. Wat je dan kunt doen is het volgende. Je moet zorgen dat je PH gehalte hoog is, dus liefst tussen de 8 en 9. Daarna doe je metal magic in je zwembad. Na 2-3 dagen is je zwembad weer helder. Je moet dan nog wel je filter schoonspoelen. Succes.