Nadelen is dat je nachtmerries altijd of te wel soms terug komt. Dat je wel eens opeens met zweet en al wakker wordt...

Gevraagd naar de voordelen van nachtmerries moet Spoormaker even nadenken: 'Van sommige soorten nachtmerries zou je kunnen zeggen dat ze je op het ergste voorbereiden. De werkelijkheid valt dan al gauw mee. De zwangere vrouw die droomt van een afschuwelijke bevalling zal opgelucht ademhalen als blijkt dat het minder erg is dan ze had gedacht. De spreker die droomt dat hij naakt het podium op moet, zal aangekleed wat makkelijker van wal steken.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nadeel is dat je slaap gestoord is, door de nare droom...

Voordeel is dat je zicht kunt krijgen op je diepste angsten... Maar dat kun je bijna niet alleen, daar heb je een ander voor nodig die je de droom uitlegt... Maar dat kan een voordeel zijn voor je latere leven...