Hoe komt het dat intensieve dromen blijven doorgaan als je wakker bent?

Sommige intensieve dromen blijven altijd doorgaan. Als ik wakker ben blijven ze in mijn hoofd en kan ik nergens anders aan denken. Ook droom ik de rest van de nacht hetzelfde en word ik tussen door vaak wakker. Hoe komt dit en wat is het?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je droomt heb je 70% kans dat het laaste waar je aan hebt gedacht je droom over zou gaan. Het is vaak zo dat als je iets heel graag wilt maar het niet kan krijgen of bereiken dat je er ook vaak over gaat dromen. Het feit dat jij intensieve dromen hebt komt door een soort spanning die zich in een van de dagen heeft op gedaan, als je wakker bent en jou droom vaak nog de hele of halve dag doorgaat heeft te maken met de verlangen van de persoon. Ik weet niet waar die dromen over gaan, maar als de dromen telkens hetzelfde onderwerp heeft of telkens de volgende nacht weer doorgaan heeft het te maken jou creativiteit denk ik. Ps: ik weet dit allemaal niet zeker elk persoon zijn spychose heeft andere wendingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak gaan de dromen over dingen die die dag een indruk op me hebben gemaakt. Dat kan een gebeurtenis zijn maar ook een computerspel. Vaak zijn het niet verlangens dus, maar is het gewoon de ervaring.
Ook gaat de droom vaak maar een deel van de nacht of de rest van de nacht door. Het zijn momenten dat ik slaap en tegelijkertijd droom en de momenten dat ik wakker ben en nog steeds half in de droom zit. Als ik wakker word 's ochtends is het vaak allemaal al weg omdat het niet de hele tijd doorgaat.

Het beste antwoord

Dromen kunnen inderdaad nog een tijdje doorgaan als je al wakker bent. Ik heb dat zelf ook weleens. Maar bij mij is het na een minuut of 10 wel over. Ik denk dat je nogal plotseling wakker word, dus niet geleidelijk aan. Als je geleidelijk aan wakker wordt dan krijgt de droom de kans om weg te hebben en als je wakker schrikt niet.
Als je gespannen bent droom je ook vaak heftiger, dus misschien heeft dat er ook mee te maken.
Het kan ook zijn dat je gewoon te veel te doen hebt. Dan droom je ook intensiever en is de kans groter dan je droom overdag nog doorgaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook zijn dat iets je enorm bezig houdt. Zo heb ik nu o.a. een behoorlijke verliefdheid op een meisje dat 4 jaar bij mij op school zit. De laatste tijd nu ik haar nummer heb droom ik vaker over haar en hoe het zou zijn als we een relatie zouden hebben. Dan wil je gewoon niet wakker worden en blijf je dat beeld houden waardoor je langer droomt. Dit kan ook in dagdromen overgaan. Dit is normaal.