Hoe kan ik een sporthart hebben terwijl ik niet sport?

Het is al een aantal keren door een arts bevestigd dat ik een sporthart heb. Ik heb namelijk een gemiddelde hartslag van 37 in rust! Hoe kan dit? Ik sport namelijk amper en ook nooit veel gedaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had al 2x een voetbalknie en ik heb nog nooit gevoetbald.

Antwoorden (1)

Je hebt gewoon een lage hartslag en ( waarschijnlijk) een groot hart. Dit wordt een sporthart genoemd omdat dit veel bij (fanatieke) sporters voorkomt. Zo zegt mijn dokter dat ik sportbenen heb terwijl sport wel het allerlaatste is waar ik mij mee bezig houd.
Niet ieder mens is hetzelfde. De vraag hoe het komt dat jij zo'n lage hartslag hebt is dan ook niet te beantwoorden met deze informatie.