Hoe komt het dat mensen een onregelmatige polsslag hebben?

Ik weet dat dit te maken heeft met het hart, dat die niet goed genoeg pomt, maar hoe dit precies zit helemaal weet ik niet...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er kunnen allerlei oorzaken zijn : ik kreeg er door de hartritmestoornissen van mijn vader mee te maken. Google eens op hartritmestoornissen of hartfalen, als je beiden uitpluist, weet je veel meer.

Antwoorden (3)

Een onregelmatige hartslag hoeft niet persé te wijzen op een afwijking. Bij 80% van de klachten in dat opzicht blijkt dat er niets ernstigs aan de hand is. Vaak zit het 'tussen de oren' en heeft het te maken met stress of paniekaanvallen.
Soms wordt de paniek verergerd door de onregelmatige hartslag.
Maar er blijft nog 20% over, en het kan ook een indicatie zijn dat er het hart niet goed functioneert. Het kan ook echt een indicatie zijn van iets ernstigs. Een cardioloog kan dat vrij makkelijk constateren. Er zijn goede medicijnen tegen een onregelmatige hartslag.
14 jaar geleden
Natuurlijk kan een onregelmatige hartslag een probleem met het hart zijn, maar meestal is dit niet ernstig.
Het gebeurt wel dat mensen denken dat het hart een slag overslaat, maar bij goed voelen kun je merken dat het hart twee keer snel achterelkaar pompt en dan is er een iets langere tussen pauze, dit heet een onregelmatige hartslag en is meestal geheel onschuldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf hartritmestoornis gehad en op die momenten was mijn polsslag ook niet ritmisch.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik had het soms de hele dag en heb een 24 uurs kastje gedragen waaruit bleek dat het een ritmestoornis was. Maar het kan verder geen kwaad. Ik ben aan de slag gegaan met Calcium en Magnesium, geen koffie meer en het verdween, zo hoefde ik niet aan de medicatie die mijn huisarts graag voorgeschreven had.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dus als je een hartritmestoornis hebt, heb je ook een ritmestoornis in je pols. Dat was je vraag, sorry.