Ik wil van die bodymilk gaan gebruiken waar je ook een zomers kleurtje van krijg op de verpakking staat na 5 dagen deze kleur met zon schema

nou vraag ik me dus af als je gaat douchen gaat het er dan tog weer af? en aan gzien ik iedere dag douche kom ik nooit aan die vijf dagen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cavi, je bent niet de enige.. bij veel mensen trekt de kleur oranje op. Ik begin er niet eens aan.. zoek wel lekker het strand op!

Het beste antwoord

Nee hoor, de kleur spoelt er niet zomaar af. Gelukkig maar, dan zou een regenbui ook een vieze boel worden.

De kleur hecht zich aan de bovenste huidlaag. Met gewoon douchen gaat het er niet af, maar als je uitgebreid zou scrubben wel.

Dus als je volgende week een feestje hebt waar je een beetje gebruind binnen wil komen: vandaag scrubben, dan krijg je de kleur er het mooiste egaal op. De komende dagen de bodylotion gebruiken. En niet vlak voor het feestje weer scrubben, want dan is het allemaal weer weg.

Overigens: dat schema kun je wel vergeten, vaak is de kleur na een dag of vijf wel wat subtieler. En dat is maar goed ook, anders wordt het snel vlekkerig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het trekt in je bovenste huidlaag, dus je doucht het er niet af.
om die reden is het ook verstandig eerst een keer te scrubben voor je begint, dan houdt je kleurtje het langst.
Rieneke1
14 jaar geleden
Douchen heeft waarschijnlijk geen effect op het resultaat van de bodymilk. De bodymilk zal ook niet echt resultaat hebben. Ga lekker gewoon even naar de zonnenbank, even lekker relaxen en het blijft een stuk beter zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je wast het er niet af, net zoals je een tattoo er niet afwast... Dat kleurmiddel dringt door tot de bovenste lagen van je huis en bijna net zoals je normaal bruin bent, was je dit er in de loop van de weken uit, dat dan weer wel... Waar een tattoo blijvend is omdat het in de mesodermis gespoten wordt, is de kleurstof niet permanent omdat is in de epidermis terecht komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het blijft zitten na het douchen. Maar wat ik vervelend vind is dat de handdoek waarmee je je afdroogt, wel vlekkerig wordt. Dus een beetje wrijf je het er weer af. Ik zou dus een donkere handdoek gebruiken.
Ik heb de zelfbruinende bodymilk gebruikt van Dove en Nivea, en ze hadden beide dit euvel.
Desondanks krijgen je benen, armen en de rest er wel een zomers kleurtje van, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevaar is dat je dit egaal moet smeren dus blote benen , armen, nek goed uitsmeren anders krijg je echt kleurverschil. Dit na het douchen opbrengen.
Moet het er echt weer af dan heb je echt een scrubhandschoen nodig.

Is het voor het gezicht dan kan je nivea of l'oreal gebruiken. Deze producten kan je vaak kopen bij de action of zeeman (vaak de duitse handleiding) maar is goedkoper dan de Nederlandse, wel hetzelfde product. Dit werkt als een tierlier. Op gegeven moment wordt het teveel dan gebruik ik bodylotion of gezichtsreiniger creme met een watje en heb dan weer een bleek gezicht.