Hoe kom ik erachter of mijn man drugs gebruikt?

Mijn man is verslaafd aan cannabis. Hij is voorheen ook verslaafd geweest aan speed/coke en heb nu het idee dat hij weer speed gebruikt. Ik heb ik zijn telefoon verontrustende smsjes gezien, en zijn gedrag is zorgwekkend maar 100% zeker kan ik niet zijn. Een urinetest is onmogelijk aangezien hij daar niet aan mee zal werken. We hebben een dochtertje van 2 en ik heb geen rijbewijs dus hem achterna gaan is ook geen optie. Hoe kom ik erachter. Als hij weer aan de speed is wil ik de relatie beeindigen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat zegt hij als je je bezorgdheid uitspreekt?
ItisILeClerc
9 jaar geleden
als hij niet open is over zijn gedrag en je moet naspeuren wat hij doet kun je nauwelijks van een relatie spreken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt een punt maar het blijft moeilijk. Liefde gaat niet zomaar over en het blijft de vader van mijn dochtertje
Poet
9 jaar geleden
Als jij het aan hemzelf niet merkt, dan kan toch ook niet echt ernstig zijn?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@ Poet, ze zegt: "en zijn gedrag is zorgwekkend" dus er is wel iets te merken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is inderdaad wel degelijk iets aan te merken. Ik denk dat ik hem straks ga confronteren. Ik kan het echt niet meer voor me houden. Dit sloopt echt....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verslaving aan drugs is ernstig, je man moet zich laten helpen,als hij van je houdt, dat kan hij niet zelf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je moet een gesprek aangaan met hem. zeg tegen hem wat je denkt. als hij van je houd spreekt die de waarheid wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom wil hij niet meewerken aan een urinetest, heeft hij soms iets te verbergen?

Het beste antwoord

Jij kent je man het beste.En iedereen reageerd anders op amfetamines(speed,cocaine,ritalin,etc)Waar je op kunt gaan letten zijn veranderingeen in zijn normale gedrag.

-eetlust is minder,verdwijnt compleet.Als je amfetamines geebruikt kun je amper een goed bord eten wegwerken.Zet hem een pan aardappels met groente voor..

-onrustig,gejaagd gedrag.

-snuiven.Als hij ,nadat hij even bij je weg is geweest,continu zijn neus ophaalt,dan kan dat wijzen op het snuiven van drugs.

-sex.Een slappe,niet omhoog te krijgen/houden penis is(als dat normaal niet zo is,een redelijk teken dat iemand speed gebruikt heeft.Het uitblijven van een orgasme hoort daar ook bij.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.Speed is een klotedrug.Verwoestend voor de gebruiker en de mensen erom heen

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk maar weet dus niet zeker of mijn partner ook nog gebruikt, wel heeft ie alle symptomen. Wat ik hier boven las van het beste antwoord over dat zn orgasmes uitblijven had ik nog niet gehoord maar komt hier ook voor

Andere antwoorden (1)

Moeilijke situatie. Ik zou eerst zeggen: vraag het hem. Stel je vraag als bezorgdheid, geef aan dat je weet dat verslaving voor hem een zwak punt is en dat je je zorgen maakt vanwege ...( welk gedrag je ook maar opmerkt).

In een ideale situatie kun je je man/vrouw vertrouwen, en zal die niet tegen je liegen. Maar een relatie is niet altijd ideaal, en verslaafden hebben vaak de neiging om uit schaamte of om allerlei andere redenen te liegen over hun verslaving of zien soms zelf de ernst van hun probleem niet eens in. Enkel vragen is misschien niet voldoende.

Je kunt letten op symptomen, Hilbert noemt er al enkele. Andere tekenen van intoxicatie van een stimulerend middel kunnen onder meer zijn, naast bepaalde gedragsveranderingen: snelle hartslag (juist trage kan ook), pupilverwijding, veel zweten, misselijkheid, afvallen, spierzwakte, veel, druk en sneller bewegen (of soms juist trager..), pijn op de borst of verwardheid. Daarnaast zullen er, als hij inderdaad gebruikt, ongetwijfeld een momenten zijn waarop hij ontwenningsverschijnselen heeft omdat hij te laat is voor zijn volgende 'fix'. Je kunt dan merken dat iemand ineens 'inkakt', zich heel moe en loom voelt, niet kan slapen of enorm veel slaapt, meer eetlust heeft, etc. 'Verdacht' is het bijvoorbeeld als iemand enorm loom en traag is, zich even terugtrekt in de badkamer en binnen een paar minuten ineens (over) actief is, vernauwde pupillen heeft en bijvoorbeeld sneller praat. Iemand die drugs snuift zal last krijgen van droge (neus)slijmvliezen die bijvoorbeeld aanleiding kunnen geven tot neusbloedingen.

Letten op die dingen gaat je echter geen 100% zekerheid geven. Ik vrees dat je die - tenzij hij instemt met een test of toegeeft - ook niet zult krijgen op deze manier. Als hij ervoor kiest het te verbergen, zul je de waarheid slechts met moeite boven tafel kunnen krijgen.

Wat je verder nog kunt doen, is je zorgen uitspreken bij jullie huisarts. Misschien kan die iets voor hem betekenen en neemt hij van de arts dingen aan die hij van jou nooit zou aannemen.

Nog een ongevraagd advies: als je hem wilt confronteren, denk dan aan je eigen veiligheid. Is hij een driftig typ en is er ook maar enige reden om te denken dat hij - zeker onder invloed - gewelddadig zou kunnen zijn, breng je dochter dan naar een vriendin en zorg dat je zelf niet alleen bent als je de confrontatie aangaat. Sein eventueel vantevoren de politie in, zodat ze direct reageren bij een melding van jouw adres.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik converteert heb zo straks mee maar hij houd vol niet doet waarom ruik ik het dan in zijn buurt en in zijn broekzak waar hij zijn portemonnee in heeft maar hij houd vol dat niet speed gebruikt
Dus ik ben klaar met zijn leugens wand hij legt gewoon er over