Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als je lenzen binnenste buiten zijn?

Ik heb nu zachte lenzen sinds een paar dagen. Maar wat als je je lenzen binnenste buiten in je oog stopt? Zie je dan alles als zonder lenzen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als een lens binnenstebuiten tegen je oogbol zit geplakt, dan zit er spanning op omdat ie zich probeert terug te buigen naar z´n goeie vorm. Daardoor trekken de randen al een beetje los van je oogbol. Je ooglid wrijft daar over heen en voelt dat. Ook kan je lens dan makkelijk uit je oog vallen.
Voordat je de lens tegen je oog drukt, balanceer je hem even op je vingertopje en kijk dan tegen de zijkant. Als de randjes dan licht naar buiten wijken, dan zit ie binnenstebuiten. Klap hem voorzichtig even om. Als je dan weer kijkt, vormt het randje een perfect boogje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan doet het erg zeer als je ze in je ogen doet. Dan zie je volgens mij wel normaal, maar het voelt niet prettig. Zelf eens gehad, en dan doe je snel weer uit.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Die met de cilinder erin doet inderdaad zeer, dus daar weet ik het direct van. Maar die zonder cilinder daar merk ik het vaak pas van bij naar buiten gaan. Die zit alleen niet echt prettig, wat echter ook wel eens gebeurt als ik niet goed heb geslapen.
Utrecht
9 jaar geleden
Het gebeurt mij ook wel eens: lenzen "binnenstebuiten" in.
Bij gewone zachte lenzen (zonder cylinder) is dit niet pijnlijk maar hooguit een beetje oncomfortabel: alsof er een stofje onder zit (of een wimper in je oog). Soms realiseer ik het pas na een paar uur dat een lens verkeert zit. Volgens mij zie je er wel normaal goed mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb cilinder (zacht) en als ik ze binnenstebuiten probeer in te doen dan lukt dat niet eens en valt de lens er na een paar keer knipperen gewoon uit.
Nee, je ziet op zic prima. Maar het voelt niet lekker als je lenzen binnenste buiten zitten. Als ze goed zitten, voel je als-het-goed-is niks. Als ze binnenste buiten zitten irriteren ze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding