Hoe kan ik het beste een rauwe stem ontwikkelen?

Ik wil een rauwe zangstem. Nu heb ik gelezen dat je een "whiskeystem" kan ontwikkelen door alcohol te drinken, maar is dit een goede manier en is dit permanent? Zo niet, wat is dan de beste manier om een mooie rauwe zangstem te ontwikkelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Is niet gezond..
paulus811
10 jaar geleden
Whisky helpt vooral goed als je bezopen wilt klinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt het, of je hebt het niet.
Je kunt je stem niet veranderen.
Het enigste wat je er aan over houd is een schorre stem van de whiskey. En ook dit zal niet langer klinken dan een dagje...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat heb je aan een rauwe stem terwijl je intussen ongezond bezig bent om dat te krijgen?
Wees dankbaar voor de stem die je hebt gekregen :)
Geniet lekker van zingen (als je die hebt: met of) zonder rauwe stem :D
Ritsuka
10 jaar geleden
met zwaar roken krijg je wel een lage stem, maar ook ongezond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel roken, drinken en schreeuwen/gillen en in zeer rokerige ruimtes gaan zitten. Lijkt me een ongezonde bezigheid omdat hier het woordje....TE ..... voor moet komen te staan en er ook veel tijd in gaat zitten

Het beste antwoord

Je stem wordt rauw als je stembanden beschadigen. Dat kan met roken, maar ook met een operatie. Dat is veel gezonder en effectiever. Je krijgt dan littekenweefsel op je stembanden. Je zal wel een KNO-arts moeten overtuigen om deze operatie uit te voeren, want er zijn ook gevaren verbonden aan deze operatie. Zie ook mijn bron.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het drinken van alcohol levert pas na tientallen jaren een rauwe stem op als je stembanden beschadigen. Dat is niet zo gezond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rook 3/4 of zware shag. Echt niet gezond, maar voor het ontwikkelen van een rauwe stem perfect.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Rook 3/4"? Niet dat ik dit van plan ben, maar ben wel nieuwsgierig wat dit betekent.
Een rauwe stem ontwikkelen is iets wat gepaard gaat met ongezonde dingen.
1. Roken, roken, heel vee, roken.
2. Operatie aan de stembanden (in je stembanden wordt bepaald hoe je stem klinkt).
3. Elke dag rauwe kreten uit je keel schreeuwen, daardoor wordt je schor en als je vaak schor bent, zul je ondervinden dat je stem rauw wordt.
4. Dat soort alcohol drinken is inderdaad ook een optie.

Veel succes met kiezen, je wordt van alle 4 over het algemeen niet beter ;)