Duurt het een paar weken voordat je lichaam gewicht verliest al begin je met sporten?

Hallo,

Hoelang duurt het voordat je lichaam gewicht gaat verliezen als je begin met sporten? Hiermee bedoel ik vooral hardlopen. Ik heb gehoord dat het iets van 3 weken duurt voordat je lichaam niet meer de vetten opslaat klopt dit of hoor je meteen resultaten te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is er met de 2,5 kilo gebeurt die er 2 weken geleden af is gegaan?
Doe je nog steeds krachttraining? (zou ik zeker wel doen)

Antwoorden (2)

Zodra je meer calorieën verbruikt dan je binnen krijgt ga je vet verbruiken=afvallen. Maar voor een deel wordt dat afvallen gemaskeerd doordat je extra spierweefsel aanlegt. En spieren hebben ook gewicht :-)
Het afvallen lijkt dus wat tegen te vallen, maar hoort wel direct merkbaar te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou ik naar een doctor moeten? Ik eet 's ochtends 1 cracker met leverworst en 1 met paturain daarna neem ik rond 10 uur een plakje ontbijtkoek vervolgens eet ik rond 1 uur een broodje met rosbief, een met 40+ kaas en een met americain filet 's avonds een portie goulash met kippenvlees en dat is het ik drink amper frisdrank vaak alleen melk, sinasappeldrank of water. Ik ben 18 jaar oud en weeg nu 122 kilo iedere week komt er 1 kilo bij terwijl ik iedere dag sport. Ik word hier echt super depressief van en ik hoop dat u hier meer verstand van heeft als ik. Als u dit hele bericht gelezen heeft alvast erg bedankt
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik kan je zo al zeggen dat je te weinig eet. Ga naar de doktor, en laat in elk geval je schildklier controleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Gameshad
Ik weet niet of Ritsuka gelijk heeft met haar opmerking dat je te weinig eet (hangt af van je lengte, lichaamsbouw en grootte van je portie goulash), maar ze heeft zéker gelijk met haar opmerking dat je contact moet opnemen met je dokter. Succes!!!
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja, ik weet de porties inderdaad niet, de goulash kan een groot bord zijn. Gedurende de dag is alleen erg weinig, 2 crackers, 1 boterham en 1 stukje ontbijtkoek voor de hele ochtend en middag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet een broodje in totaal 3 broodjes en mijn schildklier is volgens mij al eens getest echter was dit wel 5 jaar ofzo geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Laat dan maar weer kijken, want 1 kilo per week erbij lijkt mij niet goed. Dat zou betekenen dat je veel te veel aan het eten bent, of dat er iets anders aan de hand is.
tinus1969
10 jaar geleden
Dat je 122 kilo weegt en 1 kilo per week aankomt is hoe dan ook een reden om naar de dokter te gaan.
Trage schildklier ligt voor de hand maar er zijn tig mogelijke oorzaken.
Nee, dit gebeurt vaak al gelijk. Dit is voornamelijk vochtverlies, veroorzaakt door de extra beweging (en mogelijk ook het gezonde eten als je dit erbij duurt).
Wanneer er vetverlies optreed is niet te zeggen, dat hangt van veel factoren af (zoals kcal tekort dat je hebt, hoe vaak en intensief je traint, of je spiermassa opbouwt etc)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus dit ligt aan jezelf. Als je alles exact hetzelfde houd, maar je gaat hardlopen, dan ga je gewicht verliezen. Want kcal in blijft gelijk, maar kcal uit word hoger.
Maar als je naast het hardlopen ook meer gaat eten omdat je meer honger hebt, kan het zijn dat je gewicht hetzelfde blijft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kun je kijken wat je nodig hebt op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Het beste kun je tussen je BMR en TDEE in gaan zitten voor afvallen.
Uitleg: http://oi40.tinypic.com/xdwktt.jpg
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord zou u misschien naar mijn reactie willen kijken op het antwoord dat er voor u gegeven is, ik weet echt niet wat ik moet doen
Ritsuka
10 jaar geleden
naar de huisarts