Ik heb erg veel spierpijn in mijn schouderbladen. Hoe kom ik er snel van af?

Ik heb heel veel spierpijn in mijn schouderbladen, maar ik weet niet hoe het zo snel mogelijk weg gaat. Ik heb vanavond een belangrijke korfbalwedstrijd en dan wil ik geen spierpijn hebben. Weet iemand trucjes zodat het snel verdwijnt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

hoi,

niet om vervelend te doen, maar het schouderblad is een stuk bot, en kun je geen spierpijn in hebben. warschijnlijk heb je spierpijn in de trapezius of een andere spier in dat gebied. spierpijn in de trap komt vaak door bureauwerk icm spanning, waardoor de zaak daar verkrampt. dit trekt dan vaak een beetje naar boven met hoofdpijn als gevolg.

wat je er aan kunt doen: herstellen heh, dus veel rust, niet met je hoofd voorovergebogen zitten, want dan spant de trap aan. test dit even uit: leg je vingertoppen op je trap (dus de spier die van schouder schuin omhoog naar de nek loopt ) en leun voor en achterover. dan voel je hem aanspannen. Als je goed rust is spierpijn altijd binnen enkele dagen over. is het dat niet: dan was het geen spierpijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn geen trucjes om er snel vanaf te komen. Masseren en blijven bewegen kan een beetje helpen, of een magnesium supplement nemen of magnesiumcreme smeren. En veel water drinken.
Maar verder is het vooral afwachten, en de volgende keer blijkbaar iets rustiger doen.
Ritsuka