Hoe lang duurt het om lichaamsvet te verbranden?

Ik heb heel mijn leven overgewicht gehad. Nu ben ik vorig jaar begonnen met sporten en in een jaar tijd 15 kg afgevallen. Nu blijven mijn bovenbenen, buik en borsten (ben man) vettig/blubberig aanvoelen. Wat moet ik doen om ook dat vet te verbranden. Moet ik veel cardio oefeningen of spieroefeningen doen. Ik sport elke doordeweekse dag 45 minuten, zaterdags 2 uur en zondags rust ik.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik denk dat het eerder vel is, van het snelle afvallen.
Houd je gezonde gewoontes vasr, 2 uur op een dag is niet nodig hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom niet eens een dietist vragen hoe het zit? Ze hebben er voor gestudeerd. Succes en gefeliciteerd met het behaalde succes. Persoonlijk denk ik dat 15 kg een hele goede start is ( ik weet niet waar je vandaan komt en hoe je BMI nu is?) en met cardio- en spieroefeningen in combi met een gezond eetpatroon je ver zult komen. Maar het kan wel een paar jaar duren voordat je echt strak in je vel komt te zitten. Het zal ook een aantal jaren geduurd hebben om het overgewicht te krijgen... Wel alles in perspectief bekijken. ;-)
Een kwestie van tijd en volhouden.
Goed bezig zijn en het komt helemaal goed!
Ritsuka
10 jaar geleden
Vet maakt je niet vet, je lichaam heeft vetten nodig voor bepaalde vitamines op te kunnen nemen. Sla is voornamelijk water, en vult niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoofdvraag is (door mij) niet te beantwoorden, dus dan maar reageren: Spieren verbruiken 24 uur per dag energie: kweek dus spieren. Daarnaast is goeie voeding zeer belangrijk. Dus mineralen, vitamines en hoog kwalitatief grotendeels dierlijk vet, meer heeft je lichaam niet nodig. Laag in koolhydraten, maar best veel vet en normaal eiwit.
Koop je groente en vlees bij een (biologische) boer.

Antwoorden (1)

Allereerst: proficiat, je bent al zeker op goede weg, zo te horen!
Cardiotraining is vooral verbetering van de algemene conditie en spiertraining is vooral voor spieraanmaak.
Het beste om vet te verbranden is cardiotraining, omdat je hierbij nog voldoende zuurstof hebt voor het lichaam om het vet effectief te verbranden.
Succes!