Ik ben de pil vergeten, is het nu handiger voor mij om een maand te wachten emt hem weer slikken of hem nu gauw alsnog slikken?

Disclaimer: Ik kan nergens antwoord op deze vraag vinden omdat het bij andere vragen ging om iemand die de pil voor anticonceptie-redenen slikte. Ik slik de pil NIET om deze reden! Ik ben op dit moment zeker niet seksueel actief en dus kan ik niet zwanger worden.

Goed, verdere uitleg: Ik had dus na mijn stopweek, afgelopen woensdag de pil eigenlijk weer moeten slikken. Nu had ik geen pilstrip meer in huis en had absoluut geen tijd deze bij de apotheek te halen. Ik kan morgen (maandag) pas weer de pil halen. Is het voor mij nu handiger om te wachten met de pil te slikken tot volgende maand als ik weer ongesteld ben geweest, of gelijk maandag als ik hem heb gehaald? Maar loopt mijn cyclus dan niet helemaal in de soep? Ik ben altijd extreem bang dat ik iets verkeerds voor mijn lichaam doe en ik durf dus niet zomaar als mijn stopweek allang voorbij is, weer "random" beginnen met de pil te slikken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
waarom slik je de pil dan? om je cyclus te kunnen regelen? dan kun je gewoon op elk moment weer beginnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb op school geleerd dat je moet wachten maar ik kan het ook fout hebben...

Het beste antwoord

Wat je nu moet doen ligt aan wat jij wil en vooral aan de reden dat jij de pil slikt.
* als je een pilmenstruatie wilt (een ontrekkingsbloeding heet dat) zou ik gewoon morgen weer met de pil beginnen en gewoon 3 wk slikken. Als dan de dagen niet meer kloppen kun je ook eerder met de pil stoppen (woensdag meen ik) zodat je weer ongesteld wordt op de dag die je gewend bent.
* als je nu een gewone menstruatie wilt (dus je hebt dan geen idee wanneer die komt en hoe heftig) dan begin je niet en begin je op de eerste dag van je eerstkomende menstruatie.
Wat je ook doet, je bent deze maand dus niet veilig mocht je de pil toch nodig hebben als anticonceptiemiddel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap dat ik hem moet slikken voor hoe ik mijn menstruatie wil zeg maar, maar maakt het dan niks uit als ik dus nu ineens weer de pil ga slikken terwijl mijn baarmoeder allang alweer bezig is met die klieren opbouwen? (Ofzo iets, ooit op school geleerd)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat maakt niet uit, vergeet niet dat heel veel mensen de pil gewoon doorslikken en er zijn mensen die hem wel eens vergeten maar je bent dan gewoon niet veilig (als je hem regelmatig vergeet) voor je baarmoeder maakt het niet uit. Als je nog veel langer blijft wachten kan het wel zijn dat je lichaam in de war raakt en er een bloeding komt op een tijd dat je niet verwacht maar dat maakt ook niet uit verder. Je kunt er dan voor kiezen om alsnog weer een week te stoppen of je slikt gewoon 3 wk door. Ik slik mijn pil altijd door, houd alleen een stopweek als ik hem 3 dg vergeten ben of als ik een doorbraakbloeding zou krijgen (nog nooit gebeurd).