Je doet je bril op naar de meting
Ze kijken wat voorn sterkte in je bril zit en gaan vanuit deze sterkte de onderzoek starten.
Wat je wel en niet kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees de onderstaande weblink goed door wat zo'n oogmeting inhoud, verder is er ook nog een video aan toegevoegd, zéér interessant :)

http://www.hansanders.be/nl/blog/wat-je-van-een-oogmeting-mag-verwachten-/4/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een oogmeting moet je bril af. Zoals het woord al zegt, het is een oogmeting, geen brilmeting.
Reddie
10 jaar geleden
Als je je ogen laat meten, dan doe je dat zonder bril, als je je ogen laat meten voor een nieuwe bril of nieuwe glazen, dan mag je je bril ophouden tot vlak voor de meting. Heb je een bril en wil je je ogen laten meten voor lenzen, dan mag je je bril een aantal uren voor de meting, bij de meeste opticiens niet op. Vraag dus wat je moet doen aan de opticien, bij het maken van een afspraak voor een meting voor lenzen, als je een bril draagt.