Een egoist zet zijn eigen belangen voor een ander. Veelal relativeren ze voor zichzelf. Ze praten zichzelf dus zaken goed.
10 jaar geleden
Dat zal voor iedere egoist anders zijn, net zoals ieder mens anders reageert op egoïstisch gedrag. Wat jou kwetst hoeft mij niet te kwetsen. Omdat een egoist vooral uit eigenbelang handelt zal hij/zij er niet vanuit gaan dat hgeen gezegd of gedaan wordt als kwetsend wordt ervaart of bedoeld. Alleen door te zeggen wanneer iets kwetstkan de andere anders gaan reageren. En ervan kunnen leren dat iets kwetsend overkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een egoist is iemand die alleen maar met zichzelf bezig is en doet waar die zin in heeft.
Hij vind zijn eigen belangen alleen belangrijk,hij beseft het wel maar het interesseerd hem niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak zijn mensen die andere mensen kwetsen helemaal niet met die ander bezig, ze willen alleen maar zichzelf belangrijker maken door een ander te kleineren (kwetsen). Dit gaat vooral op voor jongere mensen. Mensen die zich er wel bewust van zijn dat ze een ander pijn doen redeneren vaak dat dat het probleem van die ander is, dit zijn de echte egoïsten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een egoïst is niet hetzelfde als een opschepper of treiterkop!!! Een egoïst handelt en denkt vanuit zichzelf. Hij zal daar anderen vaak (erg) onrechtmatig door benadelen, maar doet dat niet expres. Hij heeft aan die anderen helemaal niet gedacht!
Een egoïst zal het dus soms ook zelfs vervelend vinden als een ander hem op z'n verkeerde gedrag wijst, want hij was zich misschien van dat verkeerde helemaal niet bewust. Immers hij denkt bijna volledig vanuit zichzelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal vanuit jezelf denken en handelen maakt je nog niet tot een egoïst. Daar is niks mis mee. Iemand die zich niet met anderen bemoeit is nog geen egoïst. Je bent pas een egoïst als het je niets uitmaakt dat je met je handelen anderen benadeelt. Pas dan is het verwerpelijk wat je doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gesp, het soort persoon dat jij omschrijft lijkt meer op een onnozel, onhandig persoon. Iemand die het simpelweg niet doorheeft dat hij anderen benadeelt, en wiens bedoeling dat ook nooit geweest is.
Een egoist zet zijn belangen boven die van een ander, en heeft dus weldegelijk door dat hij de ander kwetst.