Wat voor een oefeningen kan ik doen om een sterkere rugspieren te krijgen?

Ben een hele periode depressief geweest en daardoor inactief.
Nu het beter met me gaan wil ik weer lopen maar ondervind erge rugpijn.Ben ook veel kilos aangekomen in die periode.,
Wie weet goeie oefeningen voor in huis die niet te zwaar zijn maar waar ik wel sterkere rugspieren van krijg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.rugpijnoefeningen.nl/lage-rugpijn-oefeningen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deadliften is de allerbeste oefening voor de rug, mits goed uitgevoerd.

Het beste antwoord

Schema voor Rugoefeningen voor thuis fitness

1. Buikspieroefeningen
2. Thuis benen trainen
3. Borstspieroefeningen
4. Armoefeningen voor thuis
5. Bilspieroefeningen

De uitleg is in video dus zie bron:

http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fitness/rugoefeningen-voor-thuis.asp
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste wat je voor je onderrugpijn kan doen is naar een rugschool gaan. Daar staan je specialisten met raad en daad bij, ook zijn daar toestellen aanwezig speciaal voor de rug. Onderrugpijn moet je serieus nemen, in het begin moet je vaak gaan , later minder. Probeer ook iets aan uw gewicht te doen, als de rugpijn weg is zal dat met lopen wel lukken. Naar zo'n rugschool gaan dat is wat ik in uw plaats zou doen.