mijn vader is alcoholist, nu heeft hij verzonnen dat hij een vriendin heeft. heeft dat te maken met dat hij alcoholist is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat de foto's die hij plaatst van zijn "vriendin" niet overeen komen met de naam van zijn "vriendin" daar bedoel ik mee dat de foto's van een hele andere vrouw zijn en ook heeft hij al drie verschillende namen voor zijn vriendin heeft gebruikt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lijkt mijn vriend wel! heeft schulden1 een goed inkomen! drinkt regelmatig, beloofd veel doet weinig

Antwoorden (3)

Dat hoeft niet. Er zijn ook fantasten die geen alcohol consumeren. Maar hoe weet jij dat het verzonnen is? Jij bent neem ik aan niet de hele dag bij hem in de buurt. Dus wie weet is het gewoon waar!
Amadea
10 jaar geleden
Nogal wat mensen die teveel drinken, krijgen grote problemen met familie, vrienden, werk en politie. Relaties komen onder grote druk te staan. Op het werk wordt steeds meer verzuimd. Agressie en zinloos geweld komen na overmatig alcoholgebruik regelmatig voor, zowel thuis als in het uitgaansleven.
En dat is niet voor niets.
Alcoholisten leven in een roes.
Maar ze ontkennen meestal dat ze alcoholist zijn.
Dus doen ze allerlei dingen om "zo normaal mogelijk" over te komen.
Liegen is daar een ding van.
En omdat ze dingen verzinnen en dan niet meer weten wat ze verzonnen hebben,
vallen ze al snel door de mand.
Maar ook dat zullen ze ontkennen.

Dus ja, dat heeft te maken met het feit dat hij alcoholist is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Momo, ja alcoholisme, ontkenning, fantasiewereld en een laag zelfbeeld. +
Hoeft niet. Maar de kansis zeer groot. Verslaving en manipulatie gaan vaak samen.