Is er iemand die ervaring heeft met het moeten opdrinken van 2 liter Moviprep?

Binnenkort moet ik 2 liter Moviprep plus 1 liter heldere vloeistof gaan drinken binnen een tijdsbestek van drie uur (tussen 18.00 uur en 21.00 uur). Aangezien dat neerkomt op een liter vocht per uur en Moviprep een laxerend middel is, verwacht ik dat ik heel wat tijd door zal brengen op het toilet.

Wat kan ik hier van verwachten? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik hoop namelijk niet dat ik tot de volgende ochtend met regelmaat naar het toilet zou moeten hollen en totaal geen nachtrust zal hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Ik lees hier:

"Prima middel, werkt goed. Smaak is vies. Tip: aanlengen met heldere vruchtensap als appelsap of dubbel fris. Zet altijd een glas met sap naast je neer als je moviprep neemt. Drink het glas in een teug leeg en drink daarna wat van het gewone sap. Houdt dat even in je mond, dan valt de nasmaak wel mee. Schaf van te voren vochtig toiletpapier en vaseline aan! Ik had na 1 dag al een flinke schrale anus en had bovenstaande niet in huis. Gelukkig was mijn vriend zo lief om dit voor me te gaan halen. Begin gewoon gelijk met het gebruik van vochtig toiletpapier. Dat scheelt denk ik een hoop!"

Sterkte!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah.. klinkt fijn! Het gaat me niet zo zeer om de smaak, alhoewel 2 liter aan een ondrinkbaar goedje me ook niet fijn lijkt. Bij mij moeten mijn darmen de volgende morgen om 8.30 uur al leeg zijn. Dus ik vraag me af of je dan een avond en nacht lang een stormvloed aan euh... tja ..... kan verwachten. Zo te lezen zal dat wel.
AWM
14 jaar geleden
Ik denk het ook. De tip van het vochtige toiletpapier lijkt me een goede. En nogmaals sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer zo wie zo de dag voorafgaande minder te eten. Hoef je ook mider vaak naar het toilet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zat ik ook al te denken. Maar het schijnt dat ik gewoon normaal, net als anders moet blijven eten. De dag van te voren mag ik tussen 16.00 uur en 17.00 uur nog een lichte maaltijd nemen, daarna niets meer.
k weet waarschijnlijk van de hoed en de rand. Doe precies wat de dokter heeft voorgeschreven, want anders loop je niet helemaal leeg. Het valt allemaal reuze mee.

Maar als je eigenwijs bent en je ligt in je roesje op de tafel en je bent niet helemaal leeg, dan heb je een boze internist. Dat overkwam mij tenminste, nadat ik mij door omstandigheden niet geheel aan de gegeven regels kon houden.

2 liter drinken is een hoop, maar het effect is niet dat je de ‘racekak’ krijgt. Was het maar waar, b.t.w..

Toegevoegd na 3 uur:
PS
Het is niet zo vies als antwoordman schrijft. Een beetje held neemt het zo in :-)))