Wat verstaat men onder 'Aziatische bouw' ?

Op de site van de Hartstichting heb ik mijn BMI berekend, en aan de rechterkant zie ik een rijtje opsommingen staan van sommige mensen waarvoor de BMI-meter minder geschikt is (oa. kleiner dan 1,58 m., mensen met grotere spiermassa, zwangere vrouwen) , en daartussen staat ook ;

"een andere lichaamsbouw heeft (bijv. Aziatische bouw)"

Wat verstaat men precies onder Aziatische bouw ?

Toegevoegd na 3 minuten:
En natuurlijk wil ik ook dan graag weten waarom mensen met een Aziatische bouw minder geschikt zijn om de BMI test te maken, alle mensen hebben toch een zelfde lichaamsbouw ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
alle mensen hebben toch een zelfde lichaamsbouw Nee, er zijn allerlei verschillend lichaamsbouwen. Denk aan peer, appel, zandloper figuren. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/113082-een-gezonde-buikomvang.html Hier staat ook een uitzondering voor aziaten,
Ritsuka
10 jaar geleden
BMI alleen zegt niet veel, kijk ook naar je vetpercentage, spiermassa, bloeddruk, conditie etc.

Antwoorden (2)

Net als bij diersoorten zijn er ook bij de mensen verschillende rassen. Blanken, aziaten, indianen, Negroide mensen enz... Aziaten zijn vaan kleiner dan de blanken en hebben andere bouw en verhoudingen. Benen zijn bijv iets korter in verhouding tot de romp. Spieren op armen en benen zullen ook na training minder vorm geven dan bij negroïde en blanken.Daardoor zal de jou gekozen rekenmethode voor hen niet het juiste resultaat geven. Wellicht bestaat er voor dit ras een speciale reken methode.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aziaten zijn meestal tenger en smal gebouwd. Deze mensen kunnen het beste een BMI test doen op een Aziatische website. Zodat er rekening wordt gehouden met hun body-type. Als je zelf een BMI test wilt doen en je bent niet Aziatisch zijn er veel soorten testen beschikbaar. Ik gebruik zelf altijd de BMI test op www.snel-afvallen.org