Hoe zorg ik dat ik wakker word van mijn huilende zoontje?

Ik slaap 's nachts zo vast, dat ik niet wakker word als mijn zoontje huilt.
Je begrijpt dat dit erg onhandig is.
Wie heeft er goeie tips of zelfs een oplossing???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zou ‘s nachts een trilhorloge om kunnen doen. Er bestaat een babyfoonzender die reageert op het huilen van je zoontje en vervolgens een signaal naar het trilhorloge zendt. De geluidgevoeligheid is instelbaar. Of misschien helpt een babyfoon die het geluid van de jongen heel erg versterkt. Toegevoegd na 6 uur: Of een aantal babyfoons...

Bronnen:
http://www.oorakel.nl/Waarschuwingssysteme...

Je profiel meldt je geslacht niet en uit je nickname kan ik het niet afleiden, maar euh.. ben je een man? (http://www.nu.nl/werk-en-prive/2133751/mannen-horen-babys-niet-huilen-.html) Ik zou in elk geval een babyfoon neerzetten, zodat je het geluid gewoon beter hoort. Of de deuren open laten, je bed tegen de andere muur zetten als daarmee het geluid dichterbij is, of wat je maar kunt doen om je zoon beter te kunnen horen 's nachts. Als je een partner hebt die wél wakker wordt van het huilen, vraag hem/haar dan om je elke keer als je zoon huilt, wakker te maken. Misschien raak je dan na een tijdje als het ware ingesteld op het huilen. Een andere mogelijkheid werkt als een soort post-hypnotische suggestie. Wat je dan doet, is terwijl je in bed ligt 's avonds, voordat je in slaap valt, jezelf heel stellig voornemen dat je wakker zult worden als je zoon huilt. Doe dat met een korte zin, en herhaal die zo vaak mogelijk - liefst nog terwijl je al half in slaap valt. Bijvoorbeeld: "als X huilt, word ik wakker". Dat klinkt vast heel bizar en ik ben zelf iemand die altijd jeuk krijgt van 'zweverig gedoe', maar allerlei experimenten met (lucide) dromen en dit soort auto-suggestie technieken laten zien dat het in elk geval voor sommige mensen wel degelijk mogelijk is om op deze manier hun onbewuste brein te trainen en daarmee invloed uit te oefenen op hun gedrag terwijl ze slapen. Misschien kun je het gewoon eens een paar keer proberen, kwaad zult je er in elk geval niet mee doen. Een mogelijk hulpmiddel: moderne babyfoons hebben geluidsherkenning, herkennen het geluid van een huilende baby en zenden alleen dan een signaal. Er zijn zoveel instellingen mogelijk, dat ik verwacht dat er ook babyfoons zijn die een ander soort signaal kunnen zenden. Er zijn zelfs babyfoons met beeldalarmering, die een afbeelding van een huilende baby laten zien als de baby huilt. Als je een babyfoon kunt vinden die een alarmsignaal geeft waarmee hij als een soort wekker fungeert, is de kans groot dat je daar wél van wakker wordt. Zorg er verder voor dat je voldoende slaapt, liefst ook regelmatig. En sluit andere factoren uit: als je medicatie gebruikt die van invloed zou kunnen zijn op je slaap en daarmee verklaren waarom je zo diep slaapt, of als je mogelijk een medisch probleem hebt dat dit verklaart, ga dan naar je huisarts. Als het mogelijk komt doordat je gehoor niet optimaal is, laat dan een meting doen bij een audicien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100