Betaal alimentatie ,kinderen krijgen studiegeld moet ik nog alimentatie betalen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Reddie
10 jaar geleden
Ouderlijke zorg houdt nooit op.
Kristal
10 jaar geleden
Reddie, dat klopt niet. Na dat het kind 21 jaar is geworden houdt alimentatie wel degelijk op.

Antwoorden (2)

Je bent verplicht minimaal tot hun 21 jaar alimentatie te betalen ongeacht de studie financiering.
ronron1212
10 jaar geleden
Je bent inderdaad verplicht kinderalimentatie te betalen totdat je kinderen de leeftijd van 21 jaar hebben bereikt, je hebt zorgplicht tot hun eenentwintigste jaar. Als je kinderen 18 jaar zijn en geld verdienen door hun baantje, of studiefinanciering ontvangen, dan mag je wel in overleg, of door tussenkomst van een rechter het alimentatiebedrag aan laten passen, dit mag je niet op eigen houtje doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kinderalimentatie tot 21 jaar
De alimentatieplicht voor kinderen geldt tot het kind 21 jaar is. Als kinderen tussen 18 en 21 jaar werken of studiefinanciering krijgen, heeft dat invloed op de hoogte van het bedrag. Deze tekst vind ik op de site van rijks overheid dus neem aan dat hier wel iets van komt maar inderdaad er word veel verschilende dingen gezegd dus je ziet door de bomen het bos niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem eens contact op met je kinderen, of zij het met minder kunnen doen, werken zij niet mee, dan kun je altijd nog juridisch advies inwinnen.