Als je als verzorgende voor ouderen snipverkouden bent en alles wat erbij hoort, mag je dan wel werken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is de incubatietijd (dat je anderen kunt besmetten) vaak al voordat je zelf echt ziek wordt. Dat heeft dan niet veel nut om thuis te blijven. Wat wel belangrijk is dat je dan nóg meer op de hygiene let, niet in je handen niest en doorwerkt, handen dus vaak wassen en weg blijven bij mensen die al heel erg zwak zijn. Als je alleen maar met dergelijke mensen werkt (zeer zwakken) dan kun je beter in overleg met je leidinggevende kijken of je een weekje wat ander werk kunt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja natuurlijk ,het wil niet altijd zeggen dat je iedere ouderen aan steekt. Als je in de supermarkt loopt kan het ook gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik werk met dieren die ik niet aan kan steken, maar de baas wil zeker niet dat ik op kom dagen als ik snipverkouden ben.
er is gebrek aan vrijwilligers, en ze wil niet dat ik collega's aansteek.
ik zou overleggen met je leidinggevende.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ja hoor dan kan je gewoon werken, zolang je geen koorts hebt, dan lijkt het me voor jezelf beter als je thuis blijft.
Als iedereen in de zorg die verkouden is thuis zou blijven zou het ziekteverzuim nog hoger liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar je kunt dan wel proberen om een zo ruim mogelijke afstand te creëren.
Overigens ben je al besmettelijk voor de verkoudheid uitbreekt, dus is het kwaad al geschiedt.