Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je als verzorgende voor ouderen snipverkouden bent en alles wat erbij hoort, mag je dan wel werken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
545

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij is de incubatietijd (dat je anderen kunt besmetten) vaak al voordat je zelf echt ziek wordt. Dat heeft dan niet veel nut om thuis te blijven. Wat wel belangrijk is dat je dan nóg meer op de hygiene let, niet in je handen niest en doorwerkt, handen dus vaak wassen en weg blijven bij mensen die al heel erg zwak zijn. Als je alleen maar met dergelijke mensen werkt (zeer zwakken) dan kun je beter in overleg met je leidinggevende kijken of je een weekje wat ander werk kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja natuurlijk ,het wil niet altijd zeggen dat je iedere ouderen aan steekt. Als je in de supermarkt loopt kan het ook gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik werk met dieren die ik niet aan kan steken, maar de baas wil zeker niet dat ik op kom dagen als ik snipverkouden ben.
er is gebrek aan vrijwilligers, en ze wil niet dat ik collega's aansteek.
ik zou overleggen met je leidinggevende.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Ja hoor dan kan je gewoon werken, zolang je geen koorts hebt, dan lijkt het me voor jezelf beter als je thuis blijft.
Als iedereen in de zorg die verkouden is thuis zou blijven zou het ziekteverzuim nog hoger liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar je kunt dan wel proberen om een zo ruim mogelijke afstand te creëren.
Overigens ben je al besmettelijk voor de verkoudheid uitbreekt, dus is het kwaad al geschiedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding