zijn vitaminen van apotheek beter dan die van de drogisterij?

In de apotheek is de kostprijs voor vitaminen veel hoger dan in deze van de drogisterijen. Maar zijn ze daarom beter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
ronron1212
10 jaar geleden
Hoezo is de kostprijs hoger?
Ritsuka
10 jaar geleden
Vitamines uit voeding halen is beter
ronron1212
10 jaar geleden
Dat is niet de vraag Ritsuka
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meningen over vitamines uit voeding of uit potje zijn verdeeld .
Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken denk ik .
Merken ook ... Kruidvat potje is net zo goed kwaliteit (goedgekeurd )als zeg bv. Davitamon of Centrum of Dagravit .
Ritsuka
10 jaar geleden
@ronron1212: en daarom staat het ook als een reactie, en niet als een antwoord.
Het is wel relevant voor de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de apotheek werken veel meer deskundigen, dus die hebben er als het goed is meer verstand van dan een medewerker van een drogist.
De apotheek is ook speciaal gericht op medicijnen en de drogist niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fout Marjolein, het verschil door een apotheker en een gediplomeerd drogist, is dat de drogist alleen geneesmiddelen voor zelfzorg mag verkopen en de apotheker ook geneesmiddelen door de arts voorgeschreven, die niet vrij verkrijgbaar zijn. De kennis van de drogist en assistent drogist is prima op het gebied van de door hen verkochte geneesmiddelen en voedingssupplementen. Het is ook verplicht dat er een gediplomeerd drogist of assistent drogist in de winkel aanwezig is, zij zijn de enige werknemers op de vloer in de drogisterij die je mogen adviseren over geneesmiddelen.

Het beste antwoord

Nee, niet per definitie.
Als je bij de apotheek vitamine C haalt in bijvoorbeeld tabletjes van 50 mg. Dan staat er op het potje dat er tabletten inzitten met 50 mg Vit C. (ofwel 50 mg ascorbinezuur)
Als je hetzelfde haalt bij de drogist, of bij de Aldi of de Action of waar dan ook, en er staat op dat er 50 mg vit. C in zit dan verschillen die tabletjes op geen enkele manier qua de hoeveelheid en soort vitamine. We kan de smaak of de gebruikte hulpstoffen per merk verschillen, maar de vitamine op zich verschilt niet.
Sommige vitamines zouden van natuurlijke oorsprong zijn en andere zijn weer fabrieksmatig gemaakt ( voor zover dat kan bij sommige vitamines) en die "natuurlijke" zijn dan vaak duurder. Ook kunnen er toevoegingen bij zitten die gezond zijn (of beweren te zijn) en die maken het product ook vaak duurder. Maar het gaat om de stof. Paracetamol is paracetamol, om een ander voorbeeld te noemen. Het maakt dus niet uit welk merk het is en waar je het haalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Pus. Zo is dat.
Prijsverschillen zijn vooral een kwestie van marketing, niet van chemie.