Kan het dat ik 242 euro moet betalen voor bloedonderzoek?

Ik heb begin dit jaar een bloedonderzoek in het ziekenhuis laten doen om te kijken of ik niet een blindedarmontsteking had. Met doorwijzing van de arts. Deze week heb ik van mijn zorgverzekering een factuur gekregen van 258 euro. Er staat geen toelichting en na het bellen met de zorgverzekering wist ik niet meer want zij wisten dit ook niet ivm de privacywet. De kosten zijn oor het ziekenhuis en het laboratorium. Maar voor de rest weet ik nog niet meer.. Het is wel een behoorlijk bedrag..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

De kosten van het laboratorium kunnen soms heel hoog zijn. Als je het echt wilt weten, zou je het ziekenhuis moeten bellen. Die zou de rekening toch moeten kunnen specificeren.
SimonV
10 jaar geleden
Behalve je eigen risico, zou er verder geen bedrag geint mogen worden wat betreft het afnemen van bloed, indien medisch noodzakelijk. Mocht het niet lijken te kloppen, dan zou ik in bezwaar gaan tegen het te betalen bedrag en het de zorgverzekering nogmaals laten onderzoeken. Meestal hebben ze op de site en vaak ook wel op de rekening staan hoe en waar je tegen een rekening kunt ageren.