Bloedverlies na MAP, is dat de cyclus of is het een bijwerking?

Hoi,

Mijn vriendin heeft een probleempje, een paar weken terug is ze naar bed gegaan met een jongen.
Ze ging met hem naar bed, een dag nadat de ongesteldheid was afgelopen.
Helaas, was de condoom gescheurd, dus had ze de volgende avond een MAP ingenomen.
Máár.. 2 dagen daarna kreeg ze bloedverlies (3 dagen lang)
Nou vraagt ze zich af, geldt die bloedverlies (NU AL?!) als ongesteldheid? of is het gewoon een bijwerking?
Ze is nou al een week over haar ''datum'' heen dat ze ongesteld had moeten worden, en heeft last van ochtendmisselijkheid en veel buikpijn..
Goed, dit zegt nog niet heel veel, maar iemand een idee hoe het zit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Heeft ze al een zwangerschapstest gedaan?

Antwoorden (1)

Bij de mogelijke bijwerkingen staat (zie ook bron):

'Vaginaal bloedverlies buiten de menstruatie of stopweek van de pil. Dit kan voortduren tot de volgende cyclus. Ook kan de menstruatie op een ander moment komen. Blijft de menstruatie langer dan vijf dagen uit na de verwachte menstruatiedatum of is deze veel lichter dan normaal, dan kunt u het best een zwangerschapstest doen. Als de test negatief is, maar de menstruatie blijft nog een week uit, doe dan nog een zwangerschapstest.'

Ze moet sowieso doorgaan met de normale anticonceptie. Het is handig als je even de hele brontekst leest. Daarin staat waar ze nog meer op moet letten.