Waar kan ik krukken kopen in Duitsland?

Ik ben op dit moment in Duitsland op vakantie en heb dringend krukken nodig. Mijn Duits is ook niet goed genoeg om hier om een goede uitleg te vragen. Waar verkopen ze krukken en wat is de goede benaming voor krukken in het Duits? Ik kwam 2 verschillende benamingen tegen: krücken & Unterarmgestützen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

zoals gisteren al geantwoord bij sanitätshauser ,vraag even na bei de plaatselijke alpotheke
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tien jaar terug in Duitsland mijn been gebroken, in het ziekenhuis kreeg ik krukken en achteraf een (beschaafde) rekening. Geen idee of het nog zo is maar in tegenstelling tot NL kon je in Duitsland geen krukken lenen/huren, alleen kopen. daardoor zijn ze in het ziekenhuis dus altijd wel op voorraad.

Probeer dus eens het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

N.B. mn reisverzekering heeft de krukken niet vergoed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi,
nou dat is niet so moelijk. ze heten ook krukken,
geschreven (Krücken) of (Gehhilfen)
te koop bij een internet shop ook
http://rehashop.de/mobilitaet/gehhilfen/?gclid=CPXK6vKN5LkCFYdc3godzDQAEw
succes
gr. Daisy2007