Van wat voor materialen zijn de BSN Medical Coverplast Detectable pleisters gemaakt?

Ik heb op de officiele site gekeken, maar daar kan ik het niet vinden. Het gaat mij er vooral om of er latex in zit.

Ritsuka
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Deze samenstelling is daarover gepubliceerd:

Dragermateriaal: elastische polyuretaan film
Kleefmassa: hypo-allergeen polyacrylaat
Wondkussen: niet klevend, bedekt met polyethyleen

Toegevoegd na 1 uur:
En het belangrijkste vergeet ik nog te vermelden. Er staat met dikke blauwe letters bij: *latex vrij*.

Toegevoegd na 1 uur:
En het belangrijkste vergeet ik nog te vermelden. Er staat met dikke blauwe letters bij: *latex vrij*.
Amadea
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
wel latex vrij dus, vreemd dat ik toch een soort reactie ervan kreeg. Maar dat kan misschien ook zweten geweest zijn.
Amadea
10 jaar geleden
Had je het wondje wel eerst gedesinfecteerd? Het kan anders ook liggen aan wat er bijvoorbeeld aan het mesje zat.
Ritsuka
10 jaar geleden
Nee, het was gewoon een papiersnee. Niet echt een wondje, maar was gewoon niet prettig werken