Waarom heb ik zo'n jeuk in mijn neus holtes en komt er ook bloed uit mijn neus?

Ik heb al een tijdje vreselijke jeuk aan de neus. Het zijn een soort aanvallen. Maar sinds een paar dagen bloed me neus ook tijdens die "aanvallen" wat kan er zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (9)

Ga naar de huisarts
die kan je precies vertellen wat er aan de hand is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook de tip naar de huisarts te gaan, misschien ben je ergens gevoelig voor en is je jeukende neus hier een reactie op.
Hooikoorts kan ook, ook al lijkt het daar nog te koud voor maar zelf krijg ik altijd last van mijn neus en ogen rond deze tijd van het jaar, dat komt door de Hazelaar.
Maar alleen de dokter kan je duidelijkheid geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht heeft het met de droge lucht te maken. Je slijmvliezen drogen uit en barsten. Dit jeukt en kan gaan bloeden.
Om het zeker te weten, moet je naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt als een allergie. Vanaf februari begint al in lichte vorm de verspreiding van pollen. Je kunt misschien een pollenallergie hebben.

Spoel je neus 2x per dag met een neusdouche. Het zal enorm opluchten. Niet te vee in je neus peuteren, dat leidt weer tot bloeden omdat de neus geirriteerd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien onlangs cocaïne gesnoven? Ik heb daar vaak een vervelende jeukneus van gekregen, de dagen erna...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe slechter het weer buiten hoe meer we binnen zitten.
En binnen is de lucht in de winter erg droog.
kan de oorzaak zijn van je neusproblemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Gebruik je vaak neusdruppels.
Je kunt allergisch zijn geworden. Ga even naar Ome Dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan duiden op een infectie. Een zogenaamde Candida infectie. Het is pas in een zeer laat stadium aantoonbaar in het bloed. Ga voor een juiste diagnose altijd langs de huisarts, ook om andere zaken uit te sluiten.
Schrik niet, het is een schimmelinfectie. Een Candida infectie kan gepaard gaan met wel meer dan 50 verschillende symptomen. Lang niet alle genoemde symptomen zijn bij alle mensen die een Candida infectie hebben aanwezig en ook worden niet alle symptomen door Candida alleen veroorzaakt. Het gemiddelde Candida slachtoffer heeft vaak last van meerdere symptomen.
Deze infectie breid zich uit door je hele lichaam dus ik raad je sterk aan om naar je huisarts te gaan. Ook als het hier niet om gaat is het toch van belang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk een bijholteontsteking, raadpleeg je huisarts!