Word mijn buik nog strak en plat na bevalling?

Ik ben vorig jaar mei bevallen maar heb nog steeds een beetje slap huidje op mijn buik.ik ben 1.58 en weeg 51kg,
Ik wil weer terug naar 48kg maar zou dan ook mijn buik meteen een stuk strakker zijn dan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je hebt een nieuw leven gemaakt in je lichaam, dat is iets om trots op te zijn. En gefeliciteerd!
Het ligt niet per se aan je gewicht of je buik strakker word (is dat nodig dan?). Ligt meer aan hoe je sport.
Dus nergens voor nodig om 3 kilo af te vallen.

Antwoorden (4)

Je bent nu prima op gewicht.
Nee, als je nog eens drie kilo zou afvallen (waarom eigenlijk?)
dan wordt je buik niet automatisch platter.

Daar is nu eenmaal heel veel gebeurt, in die buik en dat zie je en meestal blijf je dat zien.
Er zijn wel vrouwen bij wie dat allemaal weer strak wordt.
Dat zit dan in de genen.............of die doen enorm veel buikspieroefeningen.

Ik deed ook altijd heel veel buikspieroefeningen, maar bij mij hielp dat niet.
Het ligt dus aan je figuur, aan wat je doet met je buikspieren, aan de vorm die je meegekregen hebt.......etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben vorig jaar ook bevallen van mijn tweede ik ben bijna op het gewicht van voor de eerste een prestatie vind ik want na de eerste viel ik niet alles af er bleven 2 jaar lang 10 kilo hangen maar nu is het er bijna allemaal af bij de eerste had ik nog wel een redelijk mooi buikje maar nu is mijn buik verder naar voren gegaan met de zwangerschap dus heb nu een vetrolletje ik den k ook dat ie niet zonder sporten weg gaat voorheen sportte ik ook veel dus denk dat je vooral veel buikspieroefeningen moet gaan doen of het helpt ? maar je mag ook trots zijn je kunt zien dat je een mama bent en daar doen we het voor en heb mij daar ook bij neer gelegt zo erger je je niet aan je buik maar ben je bezig om een trotse mama te zijn veel belangrijker succes en
komt goed gr
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben net zo lang als jij en na mijn laatste bevalling ben ik afgevallen naar 49,5 kg. Wel slank dus, maar bij mij is de huid van mijn buik nooit meer strak geworden. Als je zo klein bent, kan de baby niet anders dan naar voren kukelen tijdens de zwangerschap met als gevolg een enorme vooruitstekende buik. Als je huid zo'n lange tijd onder spanning heeft gestaan, rekt het gewoon uit en heb je kans dat dit niet meer helemaal terugveert na de bevalling. Helaas pindakaas zal ik maar zeggen, het is iets wat we hebben moeten opgeven om een mooie baby te krijgen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het uitrekken van de buikhuid kun je niet compenseren met goede buikspieren, helaas. Ik vergelijk het met het opblazen van een ballon, als die eenmaal opgeblazen is geweest wordt ie nooit meer zoals daarvoor. Je kunt geluk hebben maar hebt maar beperkt invloed.
Zelfde geldt voor de borsten, vaak krijgt borstvoeding de schuld maar meestal groeien de borsten in de zwangerschap al (in mindere of meerdere mate) en als de zwangerschap en/of borstvoedingsperiode dan is afgelopen wordt de inhoud weer minder terwijl de buitenkant is opgerekt door de tijdelijke toename. Ze worden dan slapper.
Veel factoren zijn wel individueel, bij mij groeiden mijn borsten in de 1e 3 maanden vd zwangerschap al 3 cupmaten terwijl sommigen de hele zwangerschap hun oude BH's kunnen blijven dragen....