Hoe kan het dat ik na het douchen altijd jeuk op mijn rug heb?

PS: dit ligt niet aan de shampoo/douchegel die ik gebruik

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb precies hetzelfde. Op de een of andere manier wordt het nog veel erger als je bijv. je veters gaat strikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NAH..dat heb ik ook biertje.. :)
Ben benieuwd naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook.
Bij mij is het dat mijn huid enorm uitgedroogd raakt van douchen. Te heet of te lang, zoals mensen vaak zeggen, is bij mij niet het geval. Ook als ik 5 seconden mijn gezicht met koud water was, moet ik daarna mijn gezicht insmeren met bodylotion omdat het anders gaat jeuken van de uitgedroogdheid.
Ik heb er zelf op mijn armen de meeste last van.
Ik heb me wel eens afgevraagd of ik allergisch zou zijn voor water ofzo. Ik wil geen reclame maken, maar ik gebruik zelf tegenwoordig producten van Lush, en die helpen enorm.
Ze hebben heel fijne bodycreme (Dream Cream) die echt goed helpt tegen droge huid. Bij de meeste merken moet ik wel 5 keer opnieuw insmeren gedurende de uren na het douchen, bij deze is 1 keer (en af en toe 2 keer) genoeg.
En het grappige is ook dat als ik hun Happy Hippy showergel gebruik, is mijn huid minder droog als ik afgedroogd heb, en heb ik minder creme nodig, dat is echt heel cool.
Geen idee of bij jou dezelfde producten zouden helpen, maar bij mij maakt het tussen verschillende merken echt veel verschil. Hydraterend douchespul werkt bij mij meestal beter dan die waar dat niet opstaat.

Het beste antwoord

Je kan ook allergische zijn voor bepaalde stoffen in de zeep zitten waar je mee wast.
Probeer eens een andere zeep

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog wat tips
1) Na het douchen een minuut koud afspoelen
2) Daarna direct insmeren met bodylotion, als de huid nog nat is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Te heet gedouched?

Toegevoegd na 32 seconden:
De huid droogt daardoor uit en dan kun je jeuk krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt waarschijnlijk aan het ontvetten van de huid door warm water.
Wrijf na het baden de huid in met een goede bodylotion, maar wel wanneer de huid nog vochtig is.
Ivana
14 jaar geleden
Kijk eens of er zich ook rode vlekken ontwikkelen. Er bestaat een vrij zeldzame aandoening, waar je huid allergisch reageert op warm water. Een aandoening, waar overigens vrij weinig tegen te doen is. Zie:
14 jaar geleden
De oorzaak is te heet douchen, te lang douchen en te vaak douchen. Het droogt je huid uit (vooral door heet water) en dat veroorzaakt jeuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg zowieso jeuk na het douchen ALS ik me afdroog
Dus dat doe ik niet, ik trek meteen mijn badjas aan als ik onder de douche uit stap, en dan heb ik dus geen jeuk als ik me zo op laat drogen