Hoe kan ik gecontroleerd gewicht aankomen? ( ja echt aankomen...)

Door omstandigheden ben ik recentelijk (te) veel gewicht verloren. Om te voorkomen dat ik me rond eet en vooral rond de middelzone aanzet, wil ik gecontroleerd aankomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ten eerste moet je dan zo gevarieerd mogelijk normaal eten. Gewoon de normale maaltijden aanhouden, en geen enkele overslaan, inclusief ontbijt.

Dan, zou je kunnen kijken of je de hoeveelheid lichaamsbeweging/inspanningen kun verminderen. In elk geval tijdelijk.

Ook kun je zo rijk mogelijke voedingssoorten eten. Stamppot bijvoorbeeld.

Als je het niet meer uit eten kan halen en het moet nog beter, is er nog bijvoorbeeld aanvullende middelen zoals Fantomalt (koolhydratenpoeder op melk gelijkend) en Protifar (eiwitpoeder, op melk gelijkend). Dit poeder kun je door een glas melk doen, maar ook door warme of koude maaltijden.

Als dat niet genoeg is, kun je Nutridrink krijgen (op recept) of zelf kopen ( niet zo heel goedkoop). Dit is vloeibare voeding, waardoor je vrij makkelijk iets extra's kunt binnenkrijgen.
Meestal wordt dit voorgeschreven bij ondervoeding.

Het is qua smaak wel te doen, maar je blijft het wat opboeren.

Een combinatie van dit alles moet echt helpen :-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lichaamsbeweging is juist goed in deze. Alleen dan wel de spiermassa opbouwende krachtoefeningen. Dus fitnessen om spieren te kweken. Spieren zijn ongeveer 2 maal zo zwaar als vet. Dus op deze manier is het in gewicht toenemen het gezondst en als je het mij vraagt het verstandigst.
Tenzij het vetpercentage ook ongezond laag is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lichaamsbeweging is echt niet altijd zo gezond. Helemaal als je MOET aankomen.
In elk geval tijdelijk, blijf ik bij mijn advies, EERST meer aankomen, daarna rustig de lichaamsbeweging weer oppakken.

Andere antwoorden (5)

Pasta's werken goed, en kijk naar Italianen die zijn over het algemeen niet dik te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een portie pasta is ca. 200 gram, die je kan opleuken met zaken die jij noemde of vis. Dus dat gaat je kop niet kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, er moeten trouwens ook sloten olijfolie over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ance u poco grano
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ance = ook. Io ance parla Italiano. (:
Wanneer je te snel te veel gewicht bent verloren dan betekent het vaak ook dat je veel spiermassa bent kwijtgeraakt.

Om niet vet aan te maken, maar je spieren weer op te bouwen is het verstandig om veel eiwitten te eten.
Mager vlees, vis, peulvruchten, eieren, noten, avocado's enz.

Daarnaast is het natuurlijk altijd verstandig om volkorenproducten en groente en fruit te blijven eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar huisarts of dietist gaan. Die kunnen precies vertellen wat nodig is ebn hoe je dat bereikt. Via een site als deze kan dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veelzijdig en gezond eten. Sporten om spieren te kweken

Je heb ook van die speciale aankom shakes voor mensen die ondergewicht hebben. (dus niet die shakes die ze gebruiken voor spierenmassa's)

Je kan naar de vitamine store of natuur winkel dit soort producten kopen.

Helaas gaat het vaak alleen maar over afvallen en is aankomen een beetje onderbelicht in de maatschappij. De diëtist kan je het beste helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je noemt niet de reden van het afvallen, begrijpelijk, want dat is prive'
Dat maakt het antwoorden echter wat ingewikkelder.
Ben je verzwakt door ziekte, dan is goed en gevarieerd eten met wat grotere porties en evt vitaminepreparaten.
(niet meer dan de aangegeven dosering ) het beste.
Is er sprake van anorexia, dan kan er een stuk demineralisatie ontstaan zijn en ontkom je niet aan dieetpreparaten, die gemakkelijk te verteren, energie- en mineraalrijk zijn , zonder een zware belasting van de nieren te geven.
Ik raad je wel aan je bloedbeeld in de gaten te laten houden (huisarts/specialist) en eerst rustig op krachten te komen voordat je intensief gaat sporten of anderszins veel van je lichaam gaat vergen (wintersport even niet dus).
Ook zou ik als er psychisch lijden achter zit deze problematiek aandacht geven (psychotherapeut).
De andere antwoorden geven ook JUIST advies.
Schuw echter de medische en psychologische zorg niet.
Veel sterkte en eet smakelijk