Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe haal ik mijn schuldgevoel weg over het feit dat me zoontje van 3 jaar is gerend tegen een brommer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
600
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik ga er even van uit, dat hij nog wel in leven is? Of niets ernstigs heeft?
Cryofiel
10 jaar geleden
Als er niets ernstigs is gebeurd, is dit wel een goed leermomentje geweest. Klinkt hard, maar zo is het nu eenmaal. Ik bedoel, hoe weet jij dat het pijnlijk is om je hoofd te stoten tegen de hoek van een tafel? Dat weet je niet doordat je ouders het je hebben verteld - nee, je weet het doordat je het hebt, eh, "geprobeerd". Ook dat was zo'n leermomentje dat jij en ik hebben meegemaakt, en dat jouw zoontje ook zal meemaken. Althans, en dit klinkt hard maar ik meen het wel, dat hoop ik voor hem. Het belangrijkste voor hem is dat jij er op een normale manier mee omgaat. Laat merken dat het iets onaangenaams is dat nu eenmaal is gebeurd, en dat je daarom altijd goed moet opletten. Als feit, niet als verwijt, want een driejarige kan zoiets nu eenmaal niet. Als jij er teveel nadruk op legt en grote angst toont, loop je het gevaar dat jouw zoontje een fobie ontwikkelt. Daar heeft niemand wat aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou ook om de brommer kunnen gaan..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zo zijn peuters nou eenmaal. Je kunt ze niet de hele dag in de gaten houden. Hoe groot was de kans geweest dat jij het had kunnen voorkómen? Ik denk niet zo bijster. Je zou hem voortaan als hij buiten is een tuigje om kunnen doen met een riem van een lengte die zodanig is dat hij onmogelijk de tuin uit kan hollen.
Verwen hem de eerste dagen maar een beetje, niet te veel. Het zal heus genezen, en hij zal er geen last van houden.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding