Hoor je veel beter met een gehoorapparaat in lawaaierige situaties?

Ik heb moeite met gesprekken te volgen in lawaaierige situaties, bestaat er een gehoorapparaat zodat dit wat beter wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een gehoorapparaat is tegenwoordig aan te passen naar de omstandigheden waarin je verkeerd, dat was vroeger anders, toen werkten ze juist tegen in een rumoerige omgeving. Ga wel naar een speciaalzaak, daar kunnen ze je prima helpen en je van goed advies voorzien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
De gehoorapparaten worden hierin steeds beter maar veel omgevingsgeluid vooral als er dus veel mensen op een plek zijn veroorzaakt nog steeds dat iemand met een gehoorapparaat moeite heeft om een gesprek te volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook mensen zonder gehoorbeperking hebben vaak problemen om in lawaaierige omgeving optimaal van hun gehoor te kunnen profiteren.
Maar ik heb een tante die nooit lang op verjaardagen bleef, omdat ze nooit aan gesprekken deel kon nemen in die drukte, sinds een maand of 3 is dit wel veranderd, nu ze een nieuw gehoorapparaat heeft, ze kan nu deelnemen aan de gesprekken, al is het nog steeds niet optimaal, maar er is nu wel duidelijk een goede verbetering. Ze is er zelf enorm blij mee en blijft nu ook veel langer in ruimtes waar veel mensen zijn. Er is dus wel degelijk een enorme verbetering op dat gebied. Al durf ik niet te zeggen of dat met iedere gehoorbeperking het geval zal zijn.
ronron1212
10 jaar geleden
Crea ik heb ze zelf ook en ik zeg ook niet dat het niet verbeterd is maar het is en blijft nog steeds lastig een verjaardag is al lastig wel beter maar een omgeving waar meer mensen bij elkaar zijn is en blijft het concentreren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik beweer ook niet dat het optimaal is, ik zeg dat er een duidelijke verbetering is.
De huidige gehoorapparaten zijn steeds beter. Maar waar veel mensen of ander dominant geluid aanwezig is blijft het moeilijk om een gesprek te voeren je moet je hiervoor nog steeds meer inspannen. Elke nieuwe generatie gehoorapparaten heeft weer nieuwe aanpassingen maar deze zijn nog steeds niet zo dat het omgevingsgeluid zo verminderd dat e daar geen hinder van ondervind. Het is en blijft nog steeds in dat opzicht een hulpmiddel.
ronron1212