Hoe een BH comfortabel maken?

Ik ben heel hooggevoelig, dit betekent dat ik bv. Alles dubbel zo fel voel als iemand anders zonder hooggevoeligheid .
Ik zit ook de hele dag te trekken,.. Aan mijn BH omdat hij niet goed zit tot pijn doet! (BH is de juiste maat!) (heb al veel BH's gehad)
Iemand tips voor een BH comfortabel te maken ?

Toegevoegd na 27 minuten:
P.s. Ik heb een E cup

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

BH's zijn gewoon vervelende dingen.
Dat heeft niets met hooggevoelig te maken. Ik vind veel kledingstukken ook gewoon heel irritant aanvoelen op mijn huid. Ik draag alleen katoen, maar daar zijn niet veel BH's in te vinden, zeker niet in een grotere maat.
Zoiets als deze: van 55% katoen, 40% polyamide, 5% Elastan.
http://www.otto.nl/product/10019282402/?c=dames-categorien-lingerie-bhs&s2m_campaign=damesmode-lingerie&filter.borstgrootte=Grote+borsten&s2m_channel=70&ns_source=google&filter.fasize=DWA_BU%40%23%4090&ns_mchannel=sea&ns_campaign=damesmode-lingerie&ns_fee=0&filter.cupmaat=BH+cupmaat+E&s2m_type=3&ns_linkname=bhs&p=11&shop=Steun-BH-Petite-Fleur-set-van-2&itemId=11854160

Misschien niet het leukste wat je kan bedenken, maar het ging nu even over comfortabel.

Het heeft dus met een grotere maat te maken.

Ik heb er al mijn hele leven last van dat die krengen nooit goed lijken te zitten.
Gelukkig ben ik vrij handig met de naaimachine, dus ik heb ze eigenlijk
altijd aangepast.

Tips: zorg er vooral voor dat ie niet te klein is.
Zorg ook voor brede schouderbanden, liefst van die zacht gepolsterde bandjes.

Wat ik verder doe:
Ik maak een coupenaadje in de cups aan de voorkant. Zodat ze mooi aansluiten.
Daar naai ik dan een leuk lintje - of twee - tussen de cups ( a la Marlies Dekkers).

Tegen het afzakken van de bandjes kan je bij een lingeriezaak van die clips kopen om aan de achterkant tussen de bandjes te klemmen. Dat vond ik helemaal een zwaar irritant gevoel.
Dus naai ik aan de achterkant twee stukjes elastiek, een eindje boven de sluiting, met een haakje en oogje: Hoera, nooit geen afzakkende bandjes meer.

En verder doe ik tegenwoordig het ding meteen uit als ik thuis kom:
iets wat strak zit - en dat is toch nodig voor de steun - zit nooit lekker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een BH hoort niet te trekken.
De juiste maat is op 2 punten : cup en omvang, te kleine/grote cup is verkeerd en de omvang is zeer belangrijk [uit eigen ervaring, strak is een ramp en je blijft trekken].

Je zegt dat
a) jouw BH de juiste maat is [kennelijk niet, hij trekt]
b) dat je al veel BH's gehad hebt [dat kan, allemaal verkeerd toch]
c) dat je al minstens 15 BH's gekocht hebt bij een speciaalzaak [dat is dan zeker geen reclame voor ze, want ze verkopen jou dus de verkeerde BH...]

Als je dit probleem wilt oplossen, dan zou je zeker naar een [andere] goede speciaalzaak moeten gaan en daar advies moeten vragen en krijgen. Ook is het misschien raadzaam om te kijken of je gevoelig bent voor bepaalde stoffen, zoals polyamyde, elasthan, acethat, acryl, kunststoffen dus. Misschien is het beter voor je om katoen te dragen.

Bij een andere speciaalzaak kun je aankloppen voor
1) hulp bij het zoeken van de juiste maat en
2) hulp bij het zoeken van de juiste soort BH voor jou.
3) BH's die niet zozeer duur zijn, maar gewoon goed!

De ene vrouw draagt altijd een beugel-BH en de ander haat ze en zal die nooit aantrekken, maar zweert bij een soft-BH, bovendien zijn er dan nog strapless BH's en push-up's , er zijn dus meer mogelijkheden.

Voorlopig zou je het kunnen oplossen door een tussenstukje te kopen, dat zet je tussen de sluiting. Het geeft je een paar centimeter extra ruimte. Daarmee is het nog niet de goede maat, maar misschien heb je er dan minder last van.

Succes, het is absoluut de moeite waard om een goede lingeriewinkel te vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook de beugels eruit halen uit een beugelbh. Omdat er meestal weinig keuze is in bh's zonder beugel, ben ik hierop overgeschakeld en dat bevalt me wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Maar geven ze dan nog wel steun? Naar mijn idee zitten de beugels er juist voor de ondersteuning in, en hou je een slap stuk stof over als je die eruit haalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem de voorgevormde en dat blijft wel goed (heb wel een kleinere cupmaat, maar ik denk dat het voor de grotere hetzelfde blijft, iets wat voorgevormd is, verliest zijn vorm niet).
Ik zou het toch het proberen waard vinden, eerst met één bh en als het goed is kan je dit dan bij de andere ook doen.