Als je vet verbrandt, waar blijft dat vet dan?

Mss een domme vraag, het zal wel omgezet worden naar iets anders maar ik weet het niet!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha Doodie, vragen is nooit dom! Je wordt er toch slimmer van?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je gelijk in ;)

Antwoorden (4)

Het word inderdaad verbrand. Je lichaam verbruikt het als een energiebron.
Het komt in je bloed en word verbruikt, de vetcellen waar het in zat worden kleiner.
Zie ook de bronnen voor een uitleg (Engels)
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je vet verbrandt wordt het omgezet in warmte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen warmte, dan zou er dus een kernreactie plaats vinden..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zegt dat massa (in dit geval vet) omgezet wordt in warmte.
Dan geldt E=mc2 Wat er eigenlijk gebeurt is dat vet omgezet wordt in kleinere moleculen als co2 en h2o waarbij energie (warmte) vrijkomt.
Vetten bestaan uit veel C(koolstof), veel H(waterstof en een paar O(zuurstof) atomen.
Als je die verbrand ontstaat er energie (warmte, beweging) CO2 en H2O (water).
Hierbij gebruik je O2 (zuurstof)

Dit is een simpele weergave, het is een stuk complexer, want het is niet zo dat er letterlijk een vuurtje van binnen brandt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mensen denken te vaak in gewicht en vet verbranden, maar het gaat om het vetpercentage. Iemand met een gezond gewicht kan toch een ongezond vetpercentage hebben
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/110459-vetpercentage-omlaag-brengen.html

Vet wordt omgezet in glucose waardoor dit beschikbaar wordt voor de cellen. Vet wordt pas verbrand wanneer de voorraad glucose uit koolhydraten in het lichaam op is.